A digitális lehetőségek szaporodása ellenére nagyjából minden harmadik magyar autós még mindig jellemzően automatában fizet a parkolásért, ugyanakkor az okostelefonos alkalmazások már népszerűbbek, mint az SMS-fizetés – derül ki a Cristo autós alkalmazás megbízásából készült friss kutatásból.
Az elektronikus fizetési megoldások hátránya a parkoláson felül fizetendő kényelmi díj, amelynek összege szolgáltatónként jelentősen eltérhet, és akár a száz forintot is meghaladhatja. Az autósok közel fele (45 százalék) semmit nem fizetne a szolgáltatás igénybevételén felül, 32 százalék is csak a törvényileg előírt 40 forintos minimumot.
Az autósok több mint harmada (34%) még mindig jellemzően aprópénzzel fizet a parkolásért, az okostelefonos alkalmazások vannak a második helyen (24 százalék), az SMS-fizetés pedig a harmadik legnépszerűbb megoldás. Érdekesség, hogy míg az automatákat főként a nők, az alkalmazásokat jellemzően férfiak használják.
Közel kétharmados többség (60 százalék) meg sem várja, hogy a parkolójegye lejárjon, jellemzően előbb továbbindul. Örömteli hír, hogy mindössze egy százalék vallotta azt, hogy bliccelni szokott a parkolójegy lejárta után.
A Cristo a felhasználói visszajelzések alapján január elsejétől 0 Ft-ra csökkentette a kényelmi díj mértékét.