Először azt jelentette be a Toyota, hogy Észak-Amerikában nem lesz kapható a megújult Toyota Land Cruiser, csak annak Lexus-klónja, az LX. Majd nem sokkal később érkezett a hír: a Toyota Sequoia, a márka húsz éve bevezetett, alvázas szabadidőjárműve is megújul. Továbbra is a Toyota Tundra pickup adja az alapokat, ám ez a Tundra már új konstrukció: alapjaiban megegyezik a Land Cruiserrel (és a Lexus LX-szel.)

Testvérmodellt kap a Toyota Land Cruiser 1

A nagy különbség, hogy míg a Toyota Land Cruiser egyelőre nem kapható azzal a hibrid hajtáslánccal, amivel a Tundra (és a Lexus), a Sequoia kizárólag azzal lesz elérhető: ez egy 443 lóerős, 790 Nm rendszernyomatékú egység, amely egy 3,6 literes V6-os benzines turbómotorból, egy tízfokozatú automata váltóból, és a kettő közé illesztett villanymotorból áll.

Hivatalos fogyasztási és menetadatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de az elődmodell 5,7 V8-asánál (amivel a Land Cruiser és az előző Lexus LX is készült) biztos, hogy nagyságrendekkel takarékosabb lesz.

Testvérmodellt kap a Toyota Land Cruiser 43

A Sequoia fát egy cseroki indiánról nevezte el Stephen Endlicher német botanikus 1847-ben. Sequoya (vagy Sikwayi) nagy tudású törzsfőnök volt, aki megalkotta a cseroki törzs ABC-jét.
(forrás: www.fs.usda.gov)

Nem csak takarékos egyébként a Sequoia, hanem erős is: vontatni például akár 4 tonnát tud, köszönhetően az opciós adaptív, terhelésfüggő légrugózásnak, a vontatási üzemmódnak, amely elinduláskor mindkét erőforrást működteti (alapból csak villanymotorral indul a nagy vas), valamint a már említett, ultra merev váznak. A vontatás részfeladatait különböző segédprogramok könnyítik meg: az autó segít rátolatni az utánfutóra, segít, hogy tolatáskor ne bicskázzon be a szerelvény, és a panoráma kamera rendszerrel felülről és oldalról is mutatja a szerelvény hosszát, illetve környezetét.

Testvérmodellt kap a Toyota Land Cruiser 44

A mamutfenyők a világ legnagyobb, legnehezebb, legöregebb élőlényei közé tartoznak. Legnagyobb élő példánya 95 méter magas, a legvastagabb ismert példánya törzskerülete eléri a 47 métert, térfogatuk megközelíti az 1500 köbmétert. Legidősebb ismert példánya több mint 3500 éves. A mamutfenyők kéregvastagsága meghaladhatja a 90 centimétert.
(forrás: Wikipédia)

Az utastérben hasonló kezelőfelülettel találkozunk, mint a Land Cruiserben vagy a Tundrában, a központi elem egy 14 colos érintőképernyő. Az autó harmadik üléssora motorosan tologatható, dönthető és elfektethető, mögötte variálható kalaptartó segít elfedni a csomagteret és annak tartalmát.

A Sequoia idén nyáron debütál Észak-Amerikában, Európában ahogy eddig, várhatóan mostantól sem lesz kapható – hiszen a Land Cruiser mellett nincs is igazán értelme. Kivéve a hibrid hajtásláncot.

Testvérmodellt kap a Toyota Land Cruiser 45

A sequoia szaporodásához elengedhetetlenek az erdőtüzek. A bozótszinten pusztító lángok nem ártanak a vastag kérgű fának, ellenben az ilyenkor keletkező hőtől pattannak fel a tobozok, és a friss hamu termékeny talaj a magvak számára. Az ember azonban beavatkozott, és a kis tüzeket is eloltotta, így a mamutfenyők között elszaporodhattak a fácskák, amik viszont egy nagyobb erdőtűzben fáklyaként gyújtják meg a mamutfenyőket is. A klímaváltozással járó, tartós szárazságok sem tettek jót a sequoiának. A fakitermelés viszont jobbára megkímélte: egyrészt nem valami jó építőanyag, másrészt látványuk annyira lenyűgözte a korai favágókat, hogy többnyire meghagyták azokat.
(forrás: theguardian.com)