A porszívós T.50 után most hagyományosabbra vette a formát a Gordon Murray Automotive. Mégsem volna bölcs dolog lebecsülni a T.33-ast, hiszen motorként a nagy testvér áthangolt V12-esét kapta meg, és bár erejében és könnyű építésében is elmarad a példaképtől, az 1090 kg menetkész tömeg és a 615 lóerős nyers motorteljesítmény így is szuverén dinamikát eredményez. A pontos adatokat sajnos nem közli a gyártó, így sem a végsebesség, sem a gyorsulási, lassulási értékek nem ismertek.
Az autó egy vadonatúj monocoque karbon vázszerkezetre épül, amelyet alumínium segédvázelemek egészítenek ki. Az utasokra F1-ihletésű belső cella vigyáz. A fékek hatalmas karbon-kerámia darabok. A formavilág a Gordon Murray-től megszokott módon mindent alárendel a kiemelkedő aerodinamikai hatásfoknak – miközben összhatásában kifejezetten egyszerű, letisztult, túlzásoktól mentes a dizájn, tele van megdöbbentő részletekkel. Az egyetlen klasszikus aerodinamikai elem rajta az automatikusan felnyíló, de kézzel is kiemelhető hátsó szárny.
A részben teherviselő elemként beépített motorra visszatérve, noha a blokk ugyanaz, mint a T.50-esnél, szinte minden egyéb alkatrészt lecseréltek. Az eredeti hengerfejet módosították. Újak a vezérműtengelyek, új a változó szelepvezérlés és a motorvezérlés is. Lecserélték a szívórendszert és a kipufogórendszert, továbbá új rögzítési pontokat, új hűtési rendszert és új olajhűtőt kapott az erőforrás, amihez egyébként 48 V-os mild hibrid rendszer csatlakozik, mint a T.50-esben is.
A sebességváltó hatfokozatú manuális, méghozzá ultrakönnyű (82 kg) kivitelben. Felárért rendelhető kormányról kapcsolható IGS automata váltó is, ami funkcióját tekintve olyan, mint a dupla kuplungos váltók (késlekedés nélkül kapcsolja a fokozatokat), de olcsóbb, egyszerűbb és könnyebb azoknál.
GMA T.33 | GMA T.50 | |
Méretek | ||
Hosszúság (mm) | 4398 | 4416 |
Szélesség (mm) | 1850 | 1917 |
Magasság (mm) | 1135 | 1179 |
Tengelytáv (mm) | 2735 | 2700 |
Menetkész tömeg (kg) | 1090 | 852 |
Motor | ||
Hengerek száma | 12 | 12 |
Lökettérfogat (cm3) | 3994 | 3994 |
Tömeg (kg) | 178 | 162 |
Max. fordulatszám (1/perc) |
11.100 | 12.100 |
Max. forgatónyomaték (Nm/perc) |
451/9000 | 485/9000 |
Max. teljesítmény (LE/perc) |
615/10.500 | 711/11.500 |
Teljesítmény/tömeg arány (LE/tonna) |
564 | 835 |
Fajlagos teljesítmény (LE/liter) |
154 | 178 |
Az utastérről közölt, egyetlen fotóról jól látszik a minimalista megközelítés. A műszerek klasszikusak, minden kezelőszerv tekerőtárcsás, analóg darab, de nem hiányzik az okostelefon-integráció. A kormánykerék szénszálas, ahogy az ülések is. Csomagtartó több is van, de egyik sem nagy: a két küszöbben, valamint az orrban összesen 280 liternyi poggyászt helyezhetünk el.
Míg a már nem kapható T.50 esetében nem garasoskodott a cég, a T.33-ast kifejezetten megfizethetőnek szánták. Ez persze viszonylagos: a legfeljebb 100 darabban épülő autóért nettó 1,37 millió angol fontot, azaz 586 millió forintot kell kifizetni (plusz adók), az első példányokat 2024-ben vehetik át a tulajdonosok.