Ha úgy tetszik, sportosabb, ha úgy, elegánsabb, de ha a racionalitás oldaláról közelítjük meg, akkor is szólnak érvek a Škoda Enyaq Coupé iV mellett: közegellenállási együtthatója mindössze 0,234, ami nem csak az alapkivitelű Enyaq-énál (0,27 Cw) kedvezőbb, de a világ egyik legáramvonalasabb szériaautójává is teszi.
A tetővonal elegáns ívet kapott, de hogy a hátsó fejtér ne csorbuljon nagyon, a Škoda különleges megoldáshoz folyamodott: a teljes tetőlemezt fix panoráma-üvegtetőre cserélte, ami vékonyabb, ráadásul optikailag egységet alkot a sötétített hátsó szélvédővel. Az oldalablakok laminált üvegből készülnek, ami hatékonyan csökkenti az utastéri zajszintet.
A csomagtartó 570 literes, tehát mindössze 15 literrel kisebb, mint az alapkivitelű Enyaq. A két modell tengelytávja értelemszerűen azonos (2765 mm), a kupé 4 mm-rel hosszabb (4653 mm), ugyanolyan széles (1879 mm) és 6 mm-rel magasabb (1622 mm).
Ahogy korábban már elárulta a Škoda, az Enyaq kupéban újrahasznosított szövetanyagokat, növényi cserzésű bőröket találunk. Alapfelszerelés a digitális műszeregység (5,3 colos), a 13 colos érintőképernyő, a kétzónás klímaberendezés, a kulcs nélküli indítás, a kormányfűtés, valamint a regeneratív fékrendszer erősségének szabályozhatósága. Felárért ültetett sportfutómű is rendelhető.
A Škoda úgy döntött, a kupéval vezeti be az Enyaq sportváltozatát: az Enyaq Coupé iV RS dupla villanymotorral megvalósított összkerékhajtást kapott, a csúcsteljesítmény 220 kW, azaz 300 lóerő. A sportmodell 6,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is magasabb a testvérekénél: 179 km/óra (a többieknél 160 km/óra).
Két további verziót is kínál a Škoda: az Enyaq Coupé iV 80x szintén összkerékhajtású, de a teljesítménye csak 265 lóerő, míg az ENYAQ COUPÉ iV 80 csak a hátsó kerekeket hajtja egy darab 204 lóerős villanymotorral. A 80-as típusjelzés arra a 82 kWh kapacitású akkumulátorra utal, amely mindhárom variánst ellátja energiával, és amely 545 kilométeres hatótávolságot eredményez a legkisebb motorteljesítményű variánsnál.
Ha videón is megnéznéd a Škoda első újkori kupéját, kattints ide!