Alig egy héttel azután, hogy Gordon Murray autótervező zseni bemutatta saját cége, a Gordon Murray Automotive (GMA) második szupersportkocsiját, a T.33-ast, bejelentették, hogy itt a vége: a legfeljebb százdarabosra tervezett gyártás összes példányát előjegyezték – darabonként 1,37 millió fontos nettó áron!
A hipersportautók világában nem ritka ez a jelenség, csakhogy a GMA nem egy több évtizedes múlttal rendelkező, patinás márka: alapítója, a McLaren F1 és más legendás autócsodák alkotója mindössze 15 éve kezdett el saját neve alatt autókat tervezni és gyártani. Noha a most bemutatott T.33 is zabolázatlan fenevad, a saruját sem kötheti meg elődjének, a T.50-esnek, amelynek motorját ugyan megörökölte (valamelyest szelídebb formában), de extrém aerodinamikai rendszerét, amely vákuumot generálva szívta az aszfaltra a kupét, nem.
A GMA azt ígéri, hogy mind a száz vevőjüknek személyre szóló, egyedi, utánozhatatlan élményt nyújtanak a megrendelés és az autójuk átvétele közötti időszakban. Hogy ez pontosan mit jelent, arról ugyanúgy nincsenek információk, mint hogy milyen hosszan kell majd várakozniuk. A tippünk az, hogy hosszasan: a T.50-esnek, amelynek mind a száz példányát még 2020 őszén, két nap alatt vásárolták meg az érdeklődők – egyenként 2,36 millió fontos, azaz 985 millió forintos nettó áron –, majd csak idén kezdik meg a gyártását. A T.33 pedig logikusan csak akkor kerülhet sorra, ha a T.50-esből az összes elkészült – az előzetes tervek szerint valamikor 2024-ben.