Pontosan 111 évvel ezelőtt született meg az Eksztázis szelleme, avagy Emily, az autótörténelem legismertebb orrdísze. A légies nőalak az évtizedek során többször átalakult, de olyan mértékben, mint most, talán soha.

Megújul Emily, a Rolls-Royce orrdísze 1

Emily jelenlegi átirata 100,01 mm magas (bár nem igazán értjük, hogy egy sablonba öntött, de aztán kézzel eldolgozott, így végső soron egyedi és megismételhetetlen figuránál hogyan hozzák ki azt az 1 század millimétert…), az új viszont csak 82,73 mm lesz, ami eleve csökkenti a homlokfelületet.

Nem csak ez változik: míg a mostani szobrocska összezárt lábakkal, egyenes térddel, csípőből előredőlve dacol a menetszéllel, az új verzió egyik lábát előrébb helyezi, térdét behajlítja, és törzsét mélyre döntve tekint előre:

Megújul Emily, a Rolls-Royce orrdísze 15
Megújul Emily, a Rolls-Royce orrdísze 16

Az új szobrot számítógéppel modellezték, ami minden eddiginél élethűbb részletekkel (arcvonások, frizura) ajándékozza meg Emilyt. A gyártási eljárás ugyanakkor marad, ahogy eddig volt: a számítógéppel modellezett, viaszból megformált sablon köré öntőformát készítenek, azt olvadt acéllal öntik ki, majd a nyers szobrot kézzel készre polírozzák.

Megújul Emily, a Rolls-Royce orrdísze 17

Tudtad, hogy amit Emily szárnyainak gondolunk, az valójában a szélben lobogó palást?

Az első modell, amelyet az új szobor díszít majd, a tisztán elektromos Spectre lesz. Ennek már a prototípusa 0,26-os közegellenállási együtthatóval büszkélkedhetett, a szériamodelltől pedig még jobb értéket vár a gyártó. Később a márka összes további típusára is felköltözik az áramvonalas Emily.