A hatvanas évek derekán alapított Alan Mann Racing egyike volt az Angliában akkortájt gombamód megjelenő privát versenyistállóknak. A csapat névadó alapítója az ötvenes években sikeres amatőr autóversenyzőként költötte el az autószerelőként megkeresett pénzét. Amikor a hatvanas években felvették egy Ford-márkakereskedésbe, a motorsporton keresztül megsokszorozta a cég eladásait. Sikereire a Ford észak-amerikai központjában is felfigyeltek, meghívást kapott az 1963-as Marlboro 12 órás futamra, ahol két autójával kettős győzelmet aratott, maga mögé utasítva a Ford gyári versenyzőit.
Ezen felbuzdulva már egy évvel később létrehozta saját istállóját, amely gyakorlatilag a Ford európai kihelyezett tagozataként nyerte egymás után a versenyeket. Az évek során olyan neves pilóták ültek Alan Mann autóiba, mint Bob Bondurant, Jackie Stewart, Graham Hill, Bruce McLaren, Jack Brabham vagy Denny Hulme. 1966-ban két könnyített GT40-essel indultak a Sebringi 24 óráson, és bár nem nyertek, a velük szerzett tapasztalatokat a gyár maga is felhasználta azoknak a versenyautóknak a fejlesztése során, amelyek aztán 1966 és 1969 között négyszer győztek a Le Mans-i 24 órás futamon.
Alan Mann munkássága összefonódott a Ford fejlődésével, ezért az autógyártó most, Alan Mann halálának tizedik évfordulójára limitált szériát épített a Ford GT sportautóból. A Ford GT Alan Mann Heritage Edition az egykori csapat legendás piros-arany színeiben pompázik. Itt-ott a szénszálas karosszéria nyersen hagyott kompozit felületei is láthatók az autón – ezek arra a bizonyos 1966-os kísérleti autóra emlékeztetnek.
A dupla racing stripe festéssel, 16-os rajtszámmal, valamint az imént említett, nyers karbonelemekkel megbolondított autó utasterében ismét csak festetlen szénszálas felületeket, valamint pirossal és arannyal varrott fekete bőr- és Alcantara kárpitozást találunk. A kormánykerék díszítetlen, hogy ne vonja el a vezető figyelmét, a mögé szerelt váltófüleket ellenben a karosszériával azonos piros színre festették. A műszaki adatok nem változtak: a 3,5 literes, V6-os turbómotor maradt 670 lóerős, az autó végsebessége 348 km/óra.
A Ford GT Alan Mann Heritage Edition a hetedik széria a Ford múltidéző GT-sorozatában. A korábbi kiadások a Ford GT különböző Le Mans-i, illetve daytonai győzelmei előtt tisztelegtek, illetve a legutóbbi kivitel a GT-sorozat prototípusaira emlékezett.
A Ford GT Alan Mann Heritage Edition modelleket kizárólag igazolt Ford GT-tulajdonosok vásárolhatják meg. Az ár nem publikus.