Akár 11 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást ígér a Fiat 500X és Fiat Tipo modellekbe újonnan beszerelt kisfeszültségű hibrid hajtáslánc. Az 500 és a Panda hibrid verziói, illetve a tisztán elektromos új Fiat 500 és Ulysse után most a márka palettájának fennmaradó két tagja is villamosított hajtáslánccal gyarapodott, így mostantól az összes Fiat megvásárolható részben vagy teljesen elektromos kivitelben. A márka ezzel azonban nem áll meg, 2023-tól 2027-ig évente egy-egy új villamosított modellel bővíti portfólióját.
Az 500X Hybrid és a Tipo Hybrid 48 voltos hibrid rendszert kaptak, amely egy 130 lóerős, 240 Nm nyomatékú, 1,5 literes, soros négyhengeres benzines turbómotorból, egy új hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltóból, valamint egy 15 kW teljesítményű villanymotorból áll. Ez utóbbi nemcsak indítómotorként működik, illetve a fékenergia visszanyerésére szolgál, de képes önmagában is mozgatni az autót, azaz az 500X és a Tipo (rövid távokon) emissziómentesen is haladhat.
Azáltal, hogy a villanymotor leválasztható a benzinmotorról (ilyet a Fiat korábbi mild hibridjei nem tudtak), a belső égésű motor a használat során a menetidő akár 47%-ában (városi forgalomban akár 62%-ában) leállítva maradhat. Ez kedvező átlagfogyasztást eredményez: a Tipo WLTP-norma szerint beéri 4,7 literrel, az 500X-nek pedig 5,1 liter is elég lehet 100 kilométerre – mindkét érték 0,3 literrel kedvezőbb, mint amit az 1,6 literes dízelmotorral produkálnak a modellek.
Emellett kifejezetten lomhának sem nevezhetők az autók: a Tipo 9,0, az 500X pedig 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autók villanymotorral indulnak el álló helyzetből, első fokozatban és hátramenetben, kis sebességgel manőverezve (azaz parkolás közben) szintén nem indítják be a benzinmotort, de akkor sem éget benzint a rendszer, ha forgalmi dugóban araszolunk.
Mindkét típus kínálatában megmaradnak az ismert, csak belső égésű motoros hajtásláncok. Az 500X esetében ez a 120 lóerős, 1,0 literes benzinmotor, valamint a 95 lóerős 1,3-as, illetve a 130 lóerős, 1,6 literes dízelmotor. A Tipo ugyanezeket a motorokat kínálja, de az egyliteres, háromhengeres egység ebben az esetben csak 100 lóerős, nem 120.