Gyorsabb és egyszerűbb gyárthatóság, kisebb tömeg, fokozott dinamika és hosszabb hatótávolság – nagy vonalakban ezt ígéri az az új alumíniumtechnológia, amelyet a Polestar új nagy-britanniai kutatás-fejlesztési központjában dolgoztak ki.
Az alumíniumidomokból ragasztott vázszerkezet önmagában nem újdonság, az viszont igen, hogy a korábban lassú, munkaigényes gyártástechnológiát gyors, ráadásul kiszámíthatóan jó minőséget eredményező eljárással váltották ki.
Az így készülő, ragasztott alumínium platform a Polestar első házon belül fejlesztett architektúrája, amelytől rengeteget vár a gyártó. Az első modell, amely megkapja ezt a nagyon merev, nagyon könnyű padlót, a Polestar 5 lesz, amely ötajtós létére állítólag a szupersportautókhoz mérhető csavarodási és hajlási szilárdságot mutathat majd fel.
A Polestar 5 a márka két évvel ezelőtt bemutatott Precept tanulmányautójának a szériaverziója lesz. Az újrahasznosított nyersanyagokból készülő, innovatív aerodinamikájú, autonóm vezetésre felkészített szedán extrém helykínálattal és innovatív technológiákkal nyűgözte le a közönséget 2020 februárjában, tervezett hajtásláncáról sem akkor, sem azóta nem adott ki információt a Polestar.