Újrahasznosított és újrahasznosítható anyagok, megfizethető technológiák, befogadó szemlélet és persze biztonság: ezen fő értékek mentén építette meg és mutatja be májusban új tanulmányautóját a Renault.

Az autóról egyetlen, ám annál fontosabb konkrétumot árult el a Renault: üzemanyaga hidrogén lesz. A márka számára nem teljesen idegen ez az energiahordozó, bár tény, hogy más autógyártókhoz képest eddig kisebb intenzitással vetette bele magát a témába: egyetlen kézzel fogható termékét, a hidrogén-üzemanyagcellás Renault Mastert is egy külső szakértő, a Hyvia technológiájával szerelték fel.

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/11/16/hidrogencellas-kisbuszt-faragtak-a-masterbol/

A Master H2-Tech tehát villanymotoros jármű, amelynek áramellátásáról nem akkumulátor, hanem egy fedélzeti áramfejlesztő berendezés gondoskodik, amely a nagy nyomáson tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatása révén állít elő elektromos energiát.

A hidrogén belső égésű motorban is elégethető, CO2-kibocsátása ez esetben ugyanúgy zéró, mint az üzemanyagcellás technológiánál. Ilyen rendszert a közelmúltban a Toyota mutatott be, de az évek során sokan mások is sikerrel kísérleteztek már vele.

Annak fényében ugyanakkor, hogy a Renault 2030-ra 100 százalékában villanymotorral kívánja felszerelni minden típusát, valószínűbb, hogy az előbbi megoldást fogják alkalmazni.