Péntektől 8 forinttal emelkedett a 95-ös benzin beszerzési ára és 5 forinttal a gázolajé, mint arról a Vezess is beszámolt, vagyis a november 15-én bevezetett, majd az előző hétvégén május 15-éig meghosszabbított hatósági ár nélkül 520, illetve 535 forint körül alakulnának az üzemanyagárak.

Csütörtökön még bruttó 480,4 forintért értékesítette az olajtársaság a benzint, míg a gázolajat 493 forintért, vagyis a mostani áremelés után, valamint a 480 forintos árplafon mellett

egy liter benzin eladásán több mint 8, egy liter gázolajén pedig 18 forintnyi veszteségük keletkezik a kutaknak

– árulta el a 24.hu-nak Egri Gábor szaküzemgazdász, az Envi-hálózat ügyvezető igazgatója.

Mivel a beszerzési ár meghaladta a fogyasztói ár mértékét, Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) főtitkára szerint már nincs olyan töltőállomás Magyarországon, mely ne üzemelne veszteségesen, nem beszélve az üzemeltetés költségeiről.

A kúttulajdonosok már azt számolgatják, meddig tudnak nyitva tartani meglévő üzemanyagkészleteikkel – nyilatkozta a lapnak Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezető igazgatója. Szerinte folyamatosan rosszabbodik a helyzet, napról napra egyre több kút kerülhet kilátástalan helyzetbe.

Piaci információk szerint az sem kizárt, hogy a következő napokban, hetekben a százat is eléri a bezárt kutak száma.Először a vidéki, kisebb benzinkutak kerülhetnek bajba – a mintegy kétezer töltőállomásból nagyjából hétszáz a veszélyben lévő közepes- és kisvállalkozás. A szakértők emellett azt is megállapították, hónapokig is eltarthat, mire a bezárt kutak működtetését átveszi egy másik üzemeltető, például a Mol, mivel számos részlet még a törvényben sincs tisztázva.

Miközben a kormány próbálja csillapítani a kedélyeket, kijelentve, hogy nem maradnak tízezrek üzemanyag nélkül, Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter jogszabályba ütközőnek nevezte, ha egy benzinkúton korlátozzák a vásárolható üzemanyag mennyiségét. A MÁSZ-nak azonban nincs tudomása ilyen előírásról, ami ezt akadályozná.