Annak ellenére, hogy mindig is népszerű választás volt a BMW Z-sorozata, úgy tudni, 2025-ben kivezetik a bajor márka kínálatából a Z4-et, és egyelőre bizonytalan, hogy lesz-e másik kétajtós roadster helyette – tudta meg a spanyol Motor.es.

A Z4-et egykor a Porsche 718 Boxster riválisának szánták, ám a modell alulmaradt a stuttgartiak sportkabriójával szemben. Idén mutatják be a 2019-ben bemutatott harmadik generációs Z4 ráncfelvarrott változatát, de az eddig kiszivárgott információk alapján egetrengető változásokra nem kell készülni. A spanyol forrás szerint a Z4 még így sem kapja meg a frissített digitális műszerfalat, valamint a legújabb, más modelleknél már telepített iDrive 8-as rendszert.

Búcsút intenek az egyetlen kétüléses BMW-nek 1

Az sDrive M40i a BMW Z4 erősebbik változata.

Jelenleg 2,0 literes, turbófeltöltős motorral érhető el a BMW Z4, mely 255 lóerős teljesítményre, valamint 400 Nm-es maximális forgatónyomatékra képes, 0-ról 100 km/órára pedig 5,4 másodperc alatt gyorsul. Az sDrive M40i-t valamivel izmosabb, 3,0 literes, turbófeltöltős motorral kínálják, ami már 4,2 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet. Az erősebb hajtásból 382 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot lehet kifacsarni.

A Z4 kérdéses jövőképén egyedül az segítene, ha elektromos autóként térne vissza, erre azonban jelen állás szerint sok esély nincs. Ezzel együtt bizonytalanná válik a Toyota GR Supra helyzete is, hiszen ugyanazt a platformot használnák. Az A80 Supra közel egy évtizedig színesítette a japán márka palettáját, mielőtt átmenetileg leállították volna a gyártását.

Nem a BMW Z4 az első sportkabrió, ami hasonlóan szomorú sorsra jut: a Mercedesnél is leállították az S-osztályos és az SLC-osztály gyártását, az Audi pedig a TT kapcsán hozta meg a fájdalmas döntést, és várhatóan az R8-as pályafutása sem tart már sokáig az ingolstadtiaknál. A CarBuzz megjegyzi, a kategóriában leginkább a C8-as Corvette-nek vagy a Mazda Miatának van esélye labdába rúgni, ha az eladásokat nézzük.