Az autóvezetők többsége szembesült már a problémával: jól hallhatóan közeledik egy mentőautó, épp csak nem tudjuk, melyik irányból. Erre korábban már kínált megoldást a Ford, most pedig a közlekedés többi, saját figyelmeztető hangjelzést nem kibocsátó résztvevőjére is kiterjesztenék az ott alkalmazottakat.
A józan ész és a kutatások egyaránt azt mondják, hogy sokkal biztonságosabb úgy a közlekedés, ha nem csak a veszélyhelyzet kialakulásáról szerzünk tudomást, hanem arról is, hogy melyik irányból érkezik a fenyegetés.
A Ford most azzal kísérletezik, hogy a külső szenzorok által érzékelt és azonosított veszélyforrásokról olyan hangjelzéssel tájékoztassa a vezetőt, amely egyben az illető akadály helyzetét is elárulja.
A Ford mérései szerint a tesztalanyok 70%-os pontossággal tudták azonosítani a hangok iránya alapján a veszélyforrás helyzetét, ha pedig differenciált hangokat alkalmaztak, akkor 74%-os biztonsággal meg tudták mondani, hogy kerékpár, gyalogos vagy autó várható-e az adott irányból.
Egy feladat során például merőlegesen kellett kitolatniuk az útra, és megfelelően reagálni a közeledő gyalogosra. Az utóbbira lépéshangokkal figyelmeztetett a rendszer; ezt hatékonynak találták a vezetők.
A modern, sok hangszórós audiorendszerek korában mindez nem okozhat gondot – arról nem is beszélve, hogy így a rendszer extra hardverigény nélkül alkalmazható, nem igényel többletbeépítést.