A kétszáz méter hosszú hajó február 10-én indult a németországi Emdenből, az úti cél pedig az Egyesült Államok volt. A fedélzeten 4000 autó volt, köztük 1100 darab Porsche, 189 Bentley, több száz Audi és jó pár Lamborghini, amely már hivatalosan a lángok martaléka lett.

A katasztrófa helyszínéhez közeli Faial-kikötő kapitánya, Mendes Cabecas a Reuters hírügynökségnek nyilatkozta, hogy a fedélzeten lévő autók között jó néhány elektromos volt, ami igencsak megnehezítette a munkát a tűzoltók számára, hiszen egy elektromos autó máshogy ég, mint egy benzines vagy dízel. A villanyautók nagyfeszültségű akkumulátorok égéshez ugyanis nem kell külső oxigén, mert maga az égés szabadít fel oxigént az akkumulátorból, önmagát táplálva.

A tűzet napokig tartott eloltani, így a hajó szinte teljes rakománya megsemmisült. Miért tartott napokig az oltás? Nemrég hazai tűzoltókkal beszéltünk arról, mi történik akkor, ha kigyullad egy elektromos autó:

 

A Bloomberg számításai alapján az is kiderült, hogy a Felicity Ace teherhajó kigyulladása 438 millió dolláros kárt okozott, ez átszámítva 137 milliárd forint. Ebből a bődületes összegből az autók megsemmisülése durván 400 millió dolláros tétel. Csak a Volkswagen-konszern 155 millió dollárnyi autót veszített el, de más gyártók járműveit is szállította a hajó.