A Toyota 2000GT történetét minden autómániákus jól ismeri, az eredetileg a Nissannak felajánlott, de általuk visszautasított formatervtől kezdve a részben a Yamaha által fejlesztett motoron át az időben és példányszámban korlátozott gyártásig.
Azt azonban kevesebben tudják, hogy a Toyota motorsportsikerekre is vágyott a 2000GT-vel, ezért az Észak-Amerikába szánt, mindössze hatvan autóból hármat odaadtak a Ford GT-t is jegyző Carroll Shelbynek, hogy készítsen belőlük ütőképes versenyautót. Nem a levegőbe beszéltek, hiszen Japánban már komoly sportsikereket tudhatott magának a kocsi, Amerika azonban más világ volt, más szabályrendszerekkel és más elvárásokkal.
Az autót a Toyota egyik észak-amerikai igazgatója szó szerint a saját feneke alól húzta ki, és adta át Shelbynek. A munka gyorsan haladt, miután 1967 nyarán megállapodtak, szeptemberben már tesztelték ezt az MF10-10001 alvázszámú példányt – igen, számos prototípus után ez volt az első autó a sorozatban, amely alvázszámot kapott.
Shelbyék és a Toyota mérnökei dupla sportkipufogóval, Girling féknyergekkel, állítható Koni lengéscsillapítókkal, differenciálhűtővel, módosított olajteknővel és széles Goodyear versenygumikat viselő magnéziumfelnikkel szerelték fel az autót, amelynek motorját 150-ről 210 lóerősre tuningolták fel.
Az elegáns, rózsafával díszített műszerfalat egy egyszerű, Stewart-Warner műszerekkel megtöltött alumíniumpanelre cserélték (bár a fakormány és váltógomb megmaradt), és a biztonság növelése érdekében bukócsöveket és versenyöveket is beszereltek. A legszembetűnőbb módosítás egy Ferrari-stílusú, nyitott kulisszás kézi váltó volt, amely precíz és gyors sebességváltást tett lehetővé az ötfokozatú váltóval.
1968-ban a Toyota 2000GT két példánya (plusz egy harmadik, tartalék autó) rajthoz állt az SCCA megfelelő géposztályának versenyein. Első próbálkozásra negyedik helyezést hoztak össze a bajnokságban, ami nem rossz teljesítmény, és egy év múlva minden bizonnyal még előrébb is végzett volna az autó, ám a Toyota úgy döntött, 1969-től inkább egy népszerűbb szériában indul, így a 2000GT-projektet félbehagyták.
Az MF10-10001 ezt követően évekig a Toyota promóautójaként szolgált, aztán semmire sem használták, majd 1978-ban egy privát gyűjtőhöz került. Tőle 1980-ban vette meg jelenlegi tulajdonosa, aki csavarjaira szedte, és teljeskörűen helyreállította az autót, beleértve az egyedi Shelby-alkatrészeket és a legendás fehér-metálkék versenyfestést is.
Ezt követően veterántalálkozókon és versenyeken parádézott, és rendre meg is nyert mindent, amit csak lehetett, szerepelt egy 2000GT-ről szóló dokumentumfilmben, és egy könyvbe is bekerült.
Mindez azt jelenti, hogy az MF10-10001 alighanem a legfontosabb és legértékesebb az összes eddig árverésre került Toyota 2000GT közül. Ezért is számít arra a Gooding & Company aukciósház, hogy akár 2,5-3,5 millió dollárt, azaz akár 1,1 milliárd forintot is hajlandóak lesznek fizetni érte az áprilisi árverésen. Tekintve, hogy az eddigi legdrágább 2000GT-ért 1,15 millió dollárt fizettek, ez meglehetősen merész várakozás – a veteránautók világában azonban nincsenek lehetetlenek, így érdeklődéssel várjuk, ugrik-e szintet a Toyota első (és mindmáig egyetlen) szupersportkocsija.