Márciusban kerülhet a fővárosi közgyűlés elé a közterület-használati rendelet módosítása, ami lehetővé teszi, hogy a budapesti önkormányzatok szerződést kössenek a roller- és kerékpármegosztó szolgáltatókkal a mikromobilitási pontok használatáról, tudta meg a Telex.

Elképzelés szerint a szolgáltatók járművenként évi 500-800 forintot fizetnek majd a közösségi parkolók igénybevételéért (amit frekventáltság alapján szorzó is terhelhet). Cserébe idén a főváros hét belső kerületében kialakított mintegy 500-600 közösségi parkoló épül, amelyekben nagyjából elfér a jelenlegi teljes budapesti közroller- és közbringaflotta. Az erről szóló megállapodást az I., V., VI., VII., VIII., IX., XIII. kerületek és a főváros vezetői jelentős részben már aláírták, valamint csatlakozik a II., III., XI. és XIV. kerület is.

A szabályozás szerint a közrollereket és a közbringákat csak ezeken a kijelölt (egy-két gépkocsiparkoló nagyságú) területeken lehet majd letenni, azaz megszűnik a város random helyeit időnként elöntő rollerkáosz. Ha valaki ezeken kívül teszi le a rollert vagy a biciklit (ha egyáltalán a rendszer engedi ott a kijelentkezést), akkor a szolgáltató szankcióra számíthat, amit továbbháríthat az ügyfelére.

A rollerparkolók területét aszfaltra festett zöld csíkkal kerítik le, ha a járművet azon, azaz 5 méteres pufferzónáján kívül teszik le, és akadályozza a gyalogos vagy egyéb közlekedést, jön a büntetés (aminek mértéke a tervek szerint 5000-10 000 forint/jármű/nap). A parkolókat GPS-es szolgáltatásmenedzsment-rendszeren keresztül figyelhetik a BKK szakemberei, hol történik jelentősebb szabálysértés, a bírságot pedig az odairányított közterület-felügyelők szabhatják ki.