Ha még nem hallottál a Ford Everestről, ne ostorozd magad: a típust sem Észak-Amerikában, sem Európában nem forgalmazzák. A Ranger-alapú, alvázas terepjáró elsődleges piaca Ausztrália, de Délkelet-Ázsia számos országában is kapható.
A most bemutatott, új generációs modell elődjénél nagyobb tengelytávot és 50 mm-rel szélesebb nyomtávot kapott. Ez tágasabbá és stabilabbá teszi, ugyanakkor tervezői tudták, hogy egy hardcore terepjáró vásárlói elsősorban nem a városi használhatóságot, hanem a terepalkalmasságot fogják nézni, így ezen a téren is fejlesztettek a típuson.
Az alvázat alulról védőburkolattal látták el, hátul zárható a differenciálmű. Több, kézzel kapcsolható terepüzemmód áll a vezető rendelkezésére, a gázlómélység pedig tekintélyes 800 mm. Az autót minden téren felkészítették a vontatásra, de akkor sincs baj, ha őt kell vontatni: elöl két vonószemet is találunk.
Van például egy vontatási opciós csomag, amellyel akár 3,5 tonnát is elhúzhatunk, amiben a kifejezetten nagy terhek mozgatására optimalizált hajtásláncvezérlő üzemmód is segít. Az utánfutóra való ráállást kameraalapú rendszer segíti.
Kétféle motorral kapható az autó, mindkettő a Ranger globális palettájáról származik. Az egyik kétliteres, négyhengeres dízelmotor, a másik 3.0 V6-os dízel. A váltó minden esetben 10 fokozatú automata. Lesz hátsókerék-hajtású kivitel, az összkerekesek pedig felezőt is kapnak.
Az utastérben személyautós jellemzők fogadnak, az akár 12 colos, álló formátumú érintőképernyőtől a 12,4 colos digitális műszeregységen át a fűthető és szellőztethető ülésekig. Hátra is kérhető ülésfűtés, és persze van harmadik üléssor is, fele-fele arányban osztva dönthető kivitelben.
Légzsákból kilenc kerül az autóba, köztük egy, ami az első ülések között nyílik. Fejlett vezetőtámogató funkciók is kerülnek az autóba, beleértve a vészhelyzeti elkerülő kormányzási segédletet, amely támogatja (de nem végzi el önállóan) a megfelelő irányú elkormányzást.