Art, azaz művészet, és Future, vagyis jövő: ebből a két szóból gyúrták össze a McLaren Artura nevét. Az új hibrid sportautó most szokatlan szerepben lép célközönsége elé: Nat Bowen absztrakt képzőművész március 31-ig tartó dubaji tárlatának egyik központi eleme, de persze nem gyári állapotában.
A festőnő rendszerint semleges felületre – leginkább újrahasznosított plexilapra – dolgozik: erre önt színezett műgyantát, amit aztán ecsettel oszlat el, előre megtervezett rend szerint. Az alkotó régóta kutatja a színek pszichológiai hatásait, és kromológiai tudását aktívan felhasználja alkotásainál. Munkáira több rétegben viszi fel a színeket, amelyek aztán természetes fény hatására valósággal életre kelnek. A színrétegek között áttetsző rétegeket is alkalmaz, ami aztán valódi térbeliséget kölcsönöz munkáinak.
Az autó persze bonyolultabb felület, mint egy sík plexilap, ez azonban nem akadályozta meg a művészt abban, hogy szokásos módszereivel olyan alkotást készítsen, amely „teljes mértékben magával ragadja a szemlélőt, és a mindennapi zavaró tényezőktől távoli, meditatív állapotba emelje őket, illetve lehetővé tegye, hogy feltérképezzék és elmélyítsék a színekhez való viszonyulásukat”.
Mint Nat Bowen első egyéni tárlatának minden kiállítási tárgya, a McLaren Artura is eladó, árcédulát azonban hiába keresünk rajta – a piszkos anyagiak csak a vevőre és a művész ügynökére tartoznak.