A BMW mindig is Észak-Amerikában gyártotta felső kategóriás szabadidőjárműveit. Ez most változott: most először Kínába telepítették az X5 egyik modellváltozatának: a nyújtott tengelytávú kiadásnak a gyártósorát.
A BMW jelentősen kibővítette és modernizálta a Brilliance autógyártóval közös vegyesvállalatként működtetett senjangi Dadong gyártóüzemet; mostantól itt készülnek a helyi piacra szánt X5-ösök, beleértve az L verziókat is.
Az észak-amerikai BMW X5 és X3 gyártósorokon ezzel felszabadított kapacitás sem megy veszendőbe, továbbra is innen exportálják a világ minden részére ezeket a crossovereket. Szintén itt készül majd az év végétől a BMW XM, az M GmbH első hibrid modellje.
A soros hathengeres BMW X5 xDrive40Li és a soros négyhengeres BMW X5 xDrive30Li modellek tengelytávját 130 mm-rel nyújtották meg, az extra hosszt teljes egészében a hátsó lábtér növelésére fordították. A hátsó ajtónyílások is szélesebbek lettek, így még kényelmesebb a be- és kiszállás.
Hátra speciális komfortülések kerültek, amelyek háttámlájának állítási tartományát 4 fokkal megnövelték. Alapfelszerelés a panoráma-napfénytető, a hangulatvilágítás, illetve az M aerodinamikai csomag. Az utastér számos eleme fémes felületkezelést kapott.
Mindkét modell alapfelszerelésként kapott adaptív lengéscsillapítókat, a nagyobbik motoros változathoz felárért automata szintszabályozású légrugózás is kérhető.