A Ford észak-amerikai cégközpontja által március elsején kibocsátott közlemény értelmében a cég minden oroszországi vegyes érdekeltségénél azonnal hatállyal felfüggesztette összes tevékenységét. Ezzel párhuzamosan a Ford 100 000 dolláros adománnyal segíti a Global Giving Ukraine Relief Fund segélyszervezet munkáját, amely az otthonukból kiszakított ukrajnai családoknak nyújt támogatást.
A vállalat 2019-ig több személyautót (Mondeo, Kuga, Focus, Fiesta, Explorer, Ecosport) is gyártott Oroszországban, ezt követően azonban átszervezte oroszországi jelenlétét. Mostanra a Sollers Ford vegyesvállalatban gyakorolt 50 százalékos tulajdonrészen kívül nincs hivatalos érdekeltsége a régióban. A 2011-ben alapított vegyesvállalat három oroszországi összeszerelő üzemben gyárt Ford Transit haszonjárműveket, amelyeket az orosz piacon forgalmaznak.
Múlt pénteken a Ford még csak annyit közölt, hogy szorosan nyomon követik a fejleményeket, és tiszteletben tartják a nemzetközi gazdasági közösség döntéseit.
Az orosz-ukrán konfliktus más autóipari szereplőket is súlyosan érint. Több autógyártó, így a Volkswagen-csoport, a General Motors és a Jaguar Land Rover is szünetelteti autóinak oroszországi kivitelét. Elsőként a Volvo Cars tette meg ezt a lépést, majd a vállalat felfüggesztette minden oroszországi tevékenységét; hasonlóképpen járt el két teherjárműgyártó: a Daimler Trucks és a Volvo AB is.
A VW-csoport azt is bejelentette, hogy az ukrajnai beszállítóival megszakadt kapcsolat miatt már március első hetében csökkenti több üzemében (Wolfsburg, Drezda, Zwickau), március 14-től pedig várhatóan átmenetileg felfüggeszti a termelést. A BMW hasonló problémákkal találta magát szemben; emellett szintén felfüggesztették oroszországi érdekeltségeik működését.
Áthidalhatatlan logisztikai nehézségekre hivatkozva a Renault is felfüggesztette oroszországi összeszerelő üzemeiben a munkát, míg a Nokian finn abroncsgyártó átmenetileg hazai gyártósoraira helyezte át legfontosabb termékeinek a gyártását.