A következő évtizedet az új mobilitási technológia határozza meg, ugyanúgy, ahogy az előző tíz évet az okostelefonok fejlődése uralta, mondta Kenichiro Yoshida, a Sony vezérigazgatója, és hogy nyomatékot adjon szavainak, bejelentette, hogy a Hondával közösen fognak villanyautó-fejlesztésbe.
A projektben az autógyártó biztosítja a karosszéria gyártásához szükséges tudást, illetve a szervizszolgáltatásokat, míg a Sony a képalkotás, a szenzorok, a telekommunikáció, a networking, valamint a szórakoztató technológiák terén szerzett szakértelmét kamatoztatja.
A vegyesvállalat villanyautókat fog tervezni és fejleszteni, de a gyártást teljes egészében a Hondára bízzák. Maga a jármű a Sony által kifejlesztendő mobilitási szolgáltatási platformra épül majd.
A Honda 2040-re teljes egészében maga mögött kívánja hagyni a belső égésű motortechnológiákat; az új együttműködés fontos lépést jelenthet ebbe az irányba.
A Sony 2020-ban mutatta be első tanulmányautóját, a Vision-S szedánt, idén januárban pedig ennek hétüléses, szabadidőjármű-karosszériával szerelt adaptációját (Vision-S 02).
Ez utóbbival egy időben a Sony létrehozta első autóipari vállalkozását, a Sony Mobilityt. A Hondával most kötött megállapodás nagy vonalakban emlékeztet arra a konstrukcióra, amellyel más technológiai nagyvállalatok (pl. Apple, Waymo stb.) is próbálkoznak: azaz ők csak a tartalomfejlesztéssel foglalkoznak, a gyártást pedig szakértőkre bízzák.