A Mustangról nem mindenkinek a Bullitt jut az eszébe: a klasszikus pony car sokakban a Beach Boys, a szörfözés, a kaliforniai tengerpart, a napsütés hangulatát ébreszti fel.
Nekik kedvez a most bemutatott, Európában is kapható új Mustang California Special modellváltozat. Ezen a néven már létezett egyszer Mustang: a fekete hűtőmaszkos, oldalt versenysávokkal matricázott, hátul Shelby-szárnnyal szerelt autó limitált szériaként volt elérhető az 1968-as modellévben.
A vászontetős kabriókarosszéria eleve jó alap a hangulatteremtésre; ezt egyedi emblémákkal és díszítőelemekkel, egyedi rajzolatú, ötküllős, 19 colos keréktárcsákkal és színátmenetes matricázással fejelték meg a dizájnerek. Az utastérben folytatódnak az egyedi díszítőelemek, például a fekete hűtőmaszkon is látható, piros GT/CS embléma.
A kaliforniai nap helyett ülésfűtés melengeti az utasokat, nyáron pedig az üléshűtés segít elviselni a hőséget. A 12 colos digitális műszeregység testre szabható, az infotainment-rendszeren hangvezérléssel kezelhető az audiolejátszó és a navigációs rendszer.
Ha valaki nem tudná, hogy az autót a 450 lóerős, 529 Nm-es, 5,0 literes V8-as benzinmotorral szerelték, azt megnövelt méretű első légterelő és kétoldalt hátsó légbeömlők (opció) emlékeztetik. A hátfal közepén méretes kerek embléma helyettesíti az eredeti modelleken itt található üzemanyagtöltő-sapkát. Bár kívülről nem látszik, az első rugótorony-kitámasztásra is „California Special” logót ragasztottak.
A naplemente-narancssárga mellett egyébként más színekben is elérhető az autó, a 8 mp alatt nyitható vászontető ellenben csak fekete lehet. A váltót az ügyfélre bízza a Ford: a hatfokozatú kézi egységgel 4,8 másodpercig, a 10 fokozatú automatával csupán 4,5 másodpercig tart elérni a 100 km/óra sebességet. Alapfelszerelés a részlegesen önzáró differenciálmű, az adaptív lengéscsillapítás feláras.