A Fiat 500 alapjaira épülő méregzsákok, a 165 lóerős Abarth 595 és a 180 lóerős Abarth 695 mostantól új kivitelekben elérhetők.

Mindkét modell elérhető Turismo csomaggal, a gyengébbik modellverzió sportosabb kivitele F595, az erősebbiké pedig Competizione néven fut. Ezen túlmenően hét külső és belső opciós csomag közül választhatnak az ügyfelek. Ebből a hétből egy, a Racing optikai csomag, csak az Abarth 695-höz kérhető – ennek része a 12 fokozatban állítható, hatalmas hátsó légterelő.

Megújult Európa legkisebb sportautója 1

Az Abarth 595 dupla krómozott kipufogóvéget, fényezett ködlámpa- és tükörházat, selyemszínű króm belső szerelvényeket és szürke utastéri színvilágot kínál. Funkcionálisan Koni lengéscsillapítók, vágott aljú kormánykerék, valamint nagy teljesítményű fékrendszer szolgálja a sportos vezetést. Az autó végsebessége 218 km/óra, álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a kézi váltó helyett kormányról kapcsolható, ötfokozatú automata is kérhető – utóbbival egytized másodpercet veszítünk a gyorsulásból.

Megújult Európa legkisebb sportautója 39

Az 595 Turismo csomag krómelemeket, 17 colos keréktárcsát, barna vagy fekete bőrüléseket és egyedi emblémát tartalmaz. Az F595 csomag ennél komolyabb: az egyedi felniken és emblémákon túl 2×2 végcsöves egyedi kipufogórendszer szabályozható kipufogószeleppel, valamint elöl is Koni futómű jár a pakkhoz.

Megújult Európa legkisebb sportautója 40

A 180 lóerős Abarth 695 eleve Sabelt versenyüléseket, Alcantara kárpitozást, szénszálas kormánykereket és 17 colos kerekeket kínál. A jellegzetes négycsöves kipufogórendszer is alap. Így a végsebesség 225 km/óra, álló helyzetből 6,7 másodpercig tart eljutni 100 km/órára. A fékeket a Brembo szállítja, és míg hátul ugyanúgy 240 mm-esek a tárcsák, elöl 284 helyett 305 mm-es átmérővel dolgozik a rendszer.

abarth-2022

A 695 Turismo csomag a gazdagabb felszereltség miatt kevesebb extrát hoz: kéttónusú a bőrülés, és a műszerfalat is Alcantara borítja. Alapfelszerelés a napfénytető. A 695 Competizione csomag annál erőteljesebb: a már ismert sportkipufogókon túl pirossal varrott, szénszálas héjszerkezetű Sabelt ülések, valamint – és mégis csak ez a legfontosabb – mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű jár az autóhoz. Ha ezt nem kéri az ügyfél, rendelhet helyette robotizált sebességváltót – a kettő, úgy tűnik, nem kombinálható.