A sportos terepkupé Arkana és a klasszikus ferdehátút újraértelmező Mégane E-Tech mellé csatlakozik harmadik alsó-középkategóriás Renault-modellként az Austral. A Renault-Nissan szövetség CMF-CD platformjára épülő, új szabadidőjármű a Qashqai közeli rokona. A japán és a francia modell főbb méretei (tengelytáv, szélesség) azonosak, a konszern azonban ügyelt arra, hogy legyenek különbségek.
Míg mindkét autó elérhető lesz mild hibrid hajtáslánccal, a Nissan fedélzeti áramfejlesztős elektromos hajtást, a Renault pedig full hibrid egységet kap (ez még változhat a jövőben.)
Az utóbbi 1,2 literes benzinmotorra épül, és két villanymotort használ: az egyik az 1,7 kWh kapacitású, 400 voltos akkumulátor töltésére, a sebességváltó működtetésére és a benzinmotor újraindítására szolgál, a másiknak nincs más dolga, mint a kerekeket hajtani.
A sebességváltó hibrid üzemben öt, elektromos üzemben kettő fokozatot alkalmaz. Az autó összteljesítménytől függően 6,8 vagy 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a hajtáslánc városban az üzemidő 80%-át képes lekapcsolt benzinmotorral megtenni, ami a szabványos mérések szerint 40 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményez: az Austral akár 4,6 literrel beéri 100 kilométeren.
Szintén 1,2 literes a vadonatúj fejlesztésű, 48 voltos mild hibrid egység, amelyet a dízelmotor alternatívájaként aposztrofál a Renault. A háromhengeres motor járását kiegyensúlyozó tengely simítja el, a villanymotor elinduláskor és gyorsításkor segít be neki, az eredmény pedig a dízeleket idéző 5,3 liter/100 km átlagfogyasztás, és a hamarosan hatályba lépő Euro7-es emissziós normák teljesítésére is könnyen alkalmassá tehető, mondja a gyár.
A sort a szimpla 12 voltos villanymotorral támogatott 1,3 literes, négyhengeres benzinmotor zárja, 140 vagy 160 lóerővel. Előbbi kézi vagy automata, utóbbi csak automata (CVT) váltóval, akár 6,2 l/100km átlagfogyasztással.
Nagy újdonság a Renault összkerék-kormányzási rendszere, amely a korábbi 3,5 helyett 5,0 fokkal képes elfordítani a hátsó kerekeket. Ez egy méretosztállyal kisebb, akár 10,1 méteres átmérőjű fordulókörrel vértezi fel a 451 centiméteres szabadidőjárművet. Nagy sebességnél az elsőkkel azonos irányban, 1°-kal fordulnak el a hátsó kerekek, ami stabilabb irányváltásokat eredményez.
Az Austral három kijelzőt alkalmaz: a head-up display 9,3 colos, a digitális műszeregység 12,3 colos, a függőleges tájolású központi érintőképernyő pedig 12,0 colos képátlójú. Utóbbi használatát a padlókonzolon kialakított, repülőgép-gázkarra emlékeztető, párnázott csuklótámasz teszi kényelmesebbé; ez alatt vezeték nélküli telefontöltő-tálca található.
A 267 centiméteres tengelytáv tisztességes helykínálatot eredményez hátul is, bár ne feledjük, hogy a 457 centiméter hosszú Arkana 272 centis tengelytávval csábít, az új generációs Mégane pedig 269 centiméteres tengelytávot tehet a maga 4,2 méteres karosszériahossza mellé.
Az Austral egy új felszereltségi szintet vezet be. Az Esprit Alpine a Renault-csoport exkluzív sportmárkájának nevét felhasználva, különleges színeket, nagy méretű keréktárcsákat és igényes dekorrészleteket alkalmazva teremt különleges hangulatot. Ezen a szinten kárpitozott műszerfalat, derékmasszírozós üléseket, valamint fejlett vezetőtámogató rendszert is kapunk.
Ezen a téren nem kevesebb mint 32 különböző funkció áll az ügyfelek rendelkezésére: különböző szintű parkolástámogató, sebesség- és távolságtartó, félautonóm vezetési rendszerek érhetők el. Hatásos fogyasztáscsökkentőnek ígérik a GPS-alapú ökoasszisztenst, ami kereszteződéshez, sebességkorlátozáshoz vagy éles kanyarhoz közeledve előre szól a sofőrnek, hogy engedje fel a gázt, mert lassítania kell.
Az autó 2022 derekától rendelhető, az első példányokat ősszel adják át tulajdonosaiknak.