A Vision GT Coupé és a Vision GT SV után megérkezett a Jaguar virtuális hipersportkocsi-családjának harmadik tagja: a Vision GT Roadster.

Virtuális sportautót tervezett a Jaguar 1

Bár az ötvenes évek autóinak – pontosabban a Jaguar D-Type – stílusában készült, a vezetőülés kivételével teljesen leburkolt roadster csupán a Gran Turismo 7 konzoljátékban érhető el, formai és műszaki jellemzői a Jaguar tényleges modellpalettájának tagjaihoz igazodnak. Ilyen stílusjegyek a keskeny fényszórók, amelyek leginkább a ráncfelvarrott F-Type lámpáit idézik, vagy az első lökhárító alatti aerodinamikai elemek, amelyekhez hasonlót az SV Project 8 utcai versenyautón láthatunk.

Virtuális sportautót tervezett a Jaguar 21

Nem sajnálták a teljesítményt az autótól: három villanymotorja összesen több mint 1020 lóerőt és 1200 Nm forgatónyomatékot ad le, álló helyzetből 2 másodperc körül érhető el a 100 km/óra, a végsebesség meghaladja a 320 km/órát.

Bár a GT Roadster csupán a virtuális térben létezik, a beléje képzelt technológiának van kötődése a valósághoz, hiszen a Jaguar aktív résztvevője a Forma-E bajnokságnak, illetve saját i-Pace elektromos márkakupát is futtat.

Jaguar-Vision-Gran-Turismo-Roadster

A roadsterrel egy időben jelenik meg a Gran Turismo 7 konzoljátékban a korábban bemutatott, de „forgalomba” csak most kerülő Jaguar Vision Gran Turismo SV.  Ez egészen más szinten mozog, mint a roadster: három helyett négy villanymotort alkalmaz, összteljesítménye eléri az 1903 lóerőt, álló helyzetből 1,65 mp alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége pedig 410 km/óra.

Virtuális sportautót tervezett a Jaguar 23

Fent a Jaguar Vision GT SV, alul a „mezei” Vision GT