A jövő hét végéig felfüggeszti a termelést stuttgart-zuffenhauseni üzemében a Porsche. Ez napi kétszáz darab – azaz összesen mintegy kétezer – autót jelent. A gyártó számos alkatrész hiányát jelölte meg a késlekedés okaként.
Amint arról a Reuters korábban beszámolt, elsősorban a kábelkötegek el nem érhetősége okoz áthidalhatatlan problémát számos európai autógyártó számára.
A termékek egyik jelentős beszállítója, a Leoni két üzemet is működtet Nyugat-Ukrajnában; az itteni gyártást most minden erejükkel igyekeznek máshová átcsoportosítani, ám ez hosszabb-rövidebb fennakadást okoz a beszállítói láncban – szakértők szerint hónapokba telhet, mire az új forrásokból fennakadások nélkül biztosíthatók az alkatrészek.
A kábelkötegek semmivel nem helyettesíthető alkatrészek: egy átlagos autóban mintegy 5 kilométernyi elektromos vezeték fut; ezeket fogja össze külső behatásoktól és interferenciáktól védve, kezelhető formában a kábelköteg – minden típusban értelemszerűen más és más kialakításban.
A Reuters ukrán kormányzati forrásból származó információi szerint Ukrajnában huszonkét nemzetközi autógyártó vállalat rendelkezik érdekeltséggel. A beruházások összértéke meghaladja a 600 millió dollárt, a 38 autóipari beszállító üzemben több mint 60 000 embert foglalkoztatnak.