Miután a laboratóriumban jól vizsgáztak, most közúton és zárt pályán, mínusz 20 fok alatti külső hőmérsékleten zajlanak a BMW iX5 Hydrogen prototípusainak tesztjei. A mérnökök azt vizsgálják, megbízhatóan működnek-e ilyen hidegben is az üzemanyag-ellátó, illetve az elektromos rendszerek komponensei.
A leendő szériamodell ötödik generációs BMW eDrive technológiát alkalmazó villanymotorja 374 lóerős csúcsteljesítményre képes. Az ehhez szükséges elektromos energiát a két darab, 700 bar nyomású karbon kompozit tartályban tárolt hidrogénről táplált, 170 lóerős teljesítményű üzemanyagcella, illetve egy nagy teljesítményű akkumulátor biztosítja – utóbbi tölthető az üzemanyagcelláról, vagy a villanymotorról, regeneratív üzemben.
A tavaly nyáron beharangozott modell még az idén sorozatgyártásba kerül; a hírek szerint kis darabszámú szériára készül a BMW.
Nem most kezdte egyébként a hidrogénes bizniszt a bajor autógyártó: már 2006-ban bemutatta hidrogén üzemű 7-es szedánját; ebben azonban nem üzemanyagcella dolgozott, hanem hidrogénnel üzemeltethető, belső égésű motor.