Amióta az Európai Unió kötelezően előírja és folyamatosan szigorítja az autógyártók számára járműflottájuk megengedett legnagyobb átlagos széndioxid-kibocsátását, folyamatosan megy a harc az élmezőnyben a legalacsonyabb értékért.
Korábban a kis benzinmotorokkal könnyű kisautókat hajtó Fiat, a hibridekkel teleszórt Toyota, a Peugeot és a Citroën egyaránt vezette a listát, most viszont új bajnok került az élre – legalábbis félig, hiszen a DS Automobiles néhány éve még a Citroën prémiumalmárkájaként tevékenykedett, és a mai napig ugyanazt a hajtástechnológiát alkalmazza, amit a Stellantis-csoport egyik oszlopát alkotó korábbi PSA-konszern tagjai.
A különbség az arányokban van: a DS kínálatában nagyobb hangsúlyt kapnak a tisztán elektromos típusok, 2019 óta minden modellcsaládja rendelhető részben vagy teljesen villamosított hajtáslánccal, 2024-től pedig kizárólag 100%-ban elektromos modelleket fognak forgalmazni.
Jelenleg a márka eladásainak egyharmadát (35%) teszik ki a hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy akkumulátoros elektromos) járművek, ennek eredményeként a DS flottaszintű átlagos, súlyozott CO2-kibocsátása mindössze 97,3 g/km.
Ez a 97,3 g/km jól hangzik, de volt már ennél sokkal jobb is: másfél éve 79,9 g/km-t ért el a DS. A megfejtés: azt az értéket az akkor hatályban lévő NEDC-norma szerinti méréssel érték el, míg most a szigorúbb WLTP-szabvány van érvényben.