Az 1965-ben alapított Alpina GmbH speciális motoralkatrészeivel és sportsikereivel szerzett nevet magának. A cég 1983 óta nem tuningműhelyként, hanem önálló autógyártóként működik: noha autóit a BMW-vel szoros együttműködésben, az alapokat adó modellekkel közös üzemben gyártják, építésükben jelentős a kézi munka aránya.
A cégvezetők és tulajdonosok által elmondottakból az derül ki, hogy az autóipar digitális átalakulása, elkerülhetetlen villamosítása olyan kihívás elé állította az Alpinát, amelynek egyedül nem lett volna képes megfelelni. Ugyanakkor a mai napig családi kézben lévő vállalat vezetősége „tudatosan azt a döntést hozta meg, hogy nem adja el bárkinek a céget, hiszen a BMW és az Alpina között több évtizedes, bizalmi kapcsolat áll fenn.”
A két cég még 2020-ban újabb öt évre meghosszabbította együttműködési megállapodását. Ez részben érvényben marad: 2025-ig a Bovensiepen család fejleszti, gyártja és értékesíti az Alpina gépkocsikat. Szintén változatlan formában folytatódik az ügyfélkapcsolati, garanciális és szervizmunka, sőt, a jelenlegi szolgáltatások körét kibővítik.
2025 után megkezdődik a vállalat beolvasztása a BMW kötelékébe. Ez óhatatlanul munkahelyek újraszervezésével jár majd, ám mindkét cég elkötelezte magát amellett, hogy minél nagyobb mértékben óvja az alkalmazottakat (az Alpina jelenleg mintegy 300 embert foglalkoztat) a váltás következményeitől. Azoknak a dolgozóknak, akiknek megszűnik a munkahelye, a BMW-csoporton belül, illetve a BMW-csoport beszállítóinál igyekeznek munkát találni.
Az Alpina egyébként 2021-ben fennállása legsikeresebb évét zárta, mintegy kétezer gépkocsit gyártottak.
A fúzió nem járt részvénycserével.