A kecskeméti Mercedes-gyárban alkatrészellátási problémákat okoz az ukrán beszállítások leállása. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénteken az MTI-t arról tájékoztatta, hogy háromról két műszakra áll át a termelés a gyár egyes területein március 16-tól a hónap végéig.
A Mercedes-Benz ugyanis többek között ukrajnai beszállítókkal is együtt dolgozik, akik különböző, a járműgyártáshoz szükséges alkatrészeket szállítanak a vállalatnak. Hangsúlyozták: a Mercedes-Benz beszállítóival szorosan együttműködve, folyamatosan figyeli és elemzi a helyzetet, közben pedig az ellátási láncaik biztonságát szolgáló megoldásokat dolgoznak ki. Ez egyebek mellett magában foglalja egyes megrendelések áttelepítését a beszállítóik más telephelyeire. Ugyanakkor gyáraik nagyfokú rugalmassága révén igyekeznek a lehető legjobban biztosítani a folyamatos termelést.
A Mercedes-Benz néhány gyárában a 11. naptári héttől egyes területeken az aktuális helyzethez igazítják a termelési programot és a műszakterveket, az intézkedés a kecskeméti gyárra is vonatkozik. A közleményben kitértek arra, hogy a munkatársaknak a termelési program módosításából adódó munkaidő-kiesését a munkaidőkeret alkalmazásával egyenlítik ki.
A kecskeméti Mercedes-gyárban 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak a világjárvány és a többhetes leállás ellenére.
A Magyar Suzuki Zrt.-nél beszállítói problémákat nem generál ugyan a háborús helyzet, a termelést ebből a szempontból nem befolyásolja, azonban az orosz és ukrán exportot egy időre ellehetetlenítette.
Azt már bejelentették, hogy szállításait Oroszországba és Ukrajnába márciustól szünetelteti a Magyar Suzuki Zrt., mely éves szinten mintegy 10 000 autót exportál a két országba.
Terveik szerint ugyanakkor ebben az időszakban is két műszakban zajlik majd a termelés Esztergomban – közölte az MTI-vel a vállalat kommunikációs vezetője. Az adott időszakra tervezett gyártási volumen tartása érdekében dolgoznak azon, hogy az érintett megrendeléseket átforgassák más piacokra.
Úgy tudni, a vállalatnak nincs a háborús válság által érintett területről közvetlen, Tier 1-es beszállítója, ettől függetlenül folyamatosan vizsgálják a teljes beszállítói láncot. Az esztergomi gyár számára továbbra is a tavaly óta a szektort sújtó félvezetőhiány okozza a legnagyobb kihívást.
A növekvő energiaárak és a forint gyengülése szintén hatással van a működésükre, törekvésük hogy a gyártással kapcsolatos költségeket optimalizálják. Egy bizonyos szint után a többletráfordítások egy részét kénytelenek leszek az új autók árába is beépíteni – jelezte a gyártó. A járművek felszereltségi szintjén azonban a problémák ellenére sem változtatnak a Magyar Suzuki Zrt.-nél.
A Magyar Suzuki 2020-ban 112 475 gépkocsit gyártott, az eladott 111 044 esztergomi gyártású Suzuki 87 százalékát exportpiacokon értékesítették.