Több mint öt év telt el azóta, hogy a Volkswagen bemutatta elektromos retró buszának előtanulmányát, most pedig – az akkori ígéretekkel összhangban – megérkezett a szériaverzió, méghozzá egyszerre áruszállító (ID. Buzz Cargo) és személyszállító (ID. Buzz) kivitelben.
Ami az autó elektromos hajtáskomponenseit illeti, semmi újdonsággal nem találkozunk. Az MEB padlólemezre épülő, hátsókerék-hajtású ID. Buzz az ID.3 204 lóerős alapmotorját kapja, az akkumulátor nettó (használható) kapacitása 77 kWh. Tölteni 11 kW-os otthoni vagy nyilvános töltőről, illetve akár 170 kW-os egyenáramú gyorstöltőről lehet, utóbbi esetben 30 perc alatt 5-ről 80 százalékra hozható fel az akkumulátor töltöttsége. Újdonság a kétirányú töltés támogatása: megfelelő fali csatlakozón keresztül az ID. Buzz nemcsak felvenni, de leadni is képes energiát, így a hálózatba visszatáplálva azt.
Az elektromos architektúra nagy előnye, hogy az ID. Buzz modellek rengeteg támogató technológiával felszerelhetők, a környező infrastruktúrával kommunikáló Car2X rendszertől a részlegesen autonóm vezetésig, amely nemcsak a sebességet, a követési távolságot, valamint a sáv középvonalában elfoglalt pozíciót tartja, hanem sávváltásra is képes, továbbá egy korábban megtett útvonalat követve önállóan le tud parkolni a megszokott helyre.
Az ID. Buzz belső kialakítása inkább személyautós, mint kisbuszos: a hátsó ülések nem különállóak, hanem 40:60 arányban osztva dönthető padot kapunk. A csomagtartó 1121 literes, ami az üléseket ledöntve 2205 literre növelhető. Az ülések esetleges kiszerelhetőségéről nem tesz említést a gyár. A furgon esetében fix fal választja el a két ülést a 3,9 köbméteres raktértől, amelyben keresztben elfér két euroraklap.
Az elektromos padlólemeznek köszönhető a tekintélyes, 2998 mm-es a tengelytáv. A karosszéria 4712 mm hosszú, szélessége 1985 mm, magassága pedig kiviteltől függően 1937 vagy 1938 mm. A fordulókör átmérője 11,1 méter.
Az ID. Buzz aduja az alacsony légellenállás: a személyszállító verzió közegellenállási együtthatója 0,285, a furgoné 0,29 – ebben a műfajban általában ennél sokkal rosszabb adatokkal kell beérniük a vevőknek.
Az európai piacon májusban kezdődik az előértékesítés, a piaci bevezetést őszre időzítette a Volkswagen.