Több mint öt év telt el azóta, hogy a Volkswagen bemutatta elektromos retró buszának előtanulmányát, most pedig – az akkori ígéretekkel összhangban – megérkezett a szériaverzió, méghozzá egyszerre áruszállító (ID. Buzz Cargo) és személyszállító (ID. Buzz) kivitelben.

Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 1

Ami az autó elektromos hajtáskomponenseit illeti, semmi újdonsággal nem találkozunk. Az MEB padlólemezre épülő, hátsókerék-hajtású ID. Buzz az ID.3 204 lóerős alapmotorját kapja, az akkumulátor nettó (használható) kapacitása 77 kWh. Tölteni 11 kW-os otthoni vagy nyilvános töltőről, illetve akár 170 kW-os egyenáramú gyorstöltőről lehet, utóbbi esetben 30 perc alatt 5-ről 80 százalékra hozható fel az akkumulátor töltöttsége. Újdonság a kétirányú töltés támogatása: megfelelő fali csatlakozón keresztül az ID. Buzz nemcsak felvenni, de leadni is képes energiát, így a hálózatba visszatáplálva azt.

Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 103

Az elektromos architektúra nagy előnye, hogy az ID. Buzz modellek rengeteg támogató technológiával felszerelhetők, a környező infrastruktúrával kommunikáló Car2X rendszertől a részlegesen autonóm vezetésig, amely nemcsak a sebességet, a követési távolságot, valamint a sáv középvonalában elfoglalt pozíciót tartja, hanem sávváltásra is képes, továbbá egy korábban megtett útvonalat követve önállóan le tud parkolni a megszokott helyre.

Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 104

Az ID. Buzz belső kialakítása inkább személyautós, mint kisbuszos: a hátsó ülések nem különállóak, hanem 40:60 arányban osztva dönthető padot kapunk. A csomagtartó 1121 literes, ami az üléseket ledöntve 2205 literre növelhető. Az ülések esetleges kiszerelhetőségéről nem tesz említést a gyár. A furgon esetében fix fal választja el a két ülést a 3,9 köbméteres raktértől, amelyben keresztben elfér két euroraklap.

Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 105
Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 106
Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 107
Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 108

Az elektromos padlólemeznek köszönhető a tekintélyes, 2998 mm-es a tengelytáv. A karosszéria 4712 mm hosszú, szélessége 1985 mm, magassága pedig kiviteltől függően 1937 vagy 1938 mm. A fordulókör átmérője 11,1 méter.

Az ID. Buzz aduja az alacsony légellenállás: a személyszállító verzió közegellenállási együtthatója 0,285, a furgoné 0,29 – ebben a műfajban általában ennél sokkal rosszabb adatokkal kell beérniük a vevőknek.

Az európai piacon májusban kezdődik az előértékesítés, a piaci bevezetést őszre időzítette a Volkswagen.

Villanyautó nagycsaládosoknak és vállalkozóknak 109

Az ID. Buzz Cargo műszerfala (fent) egyszerűbb, de funkcionalitásában ugyanazt tudja, mint a személyszállító kivitel.