Folyamatos ellátási problémák tépázzák az autóipart az elmúlt két évben, német lapértesülések szerint pedig küszöbön az újabb: az Oroszországból származó, főként töltőanyagként használt korom hiánya miatt leállhat a teremlés a gumiiparban, ami többek között a gumiabroncsokat is érintheti.

A gumiipari termékek, köztük a gumiabroncsok, -tömlők és -tömítések gyártói is tömegesen érzik az orosz-ukrán konfliktus következményeit a Német Gumiipari Szövetség (WDK) szerint, ráadásul az autóipari beszállítók különösen érintettek – írja az Automobilwoche.de.

„A korom nélkülözhetetlen a termelésünkhöz, és eddig több mint az egyharmada Oroszországból származott” – mondta Boris Engelhardt, a WDK vezérigazgatója. „Az orosz szállítások elmaradnak, az európai kapacitások pedig nem elegendőek a kereslet fedezésére.”

A szövetség szerint a gumiipari vállalatok már nem képesek a gyorsan emelkedő termelési költségeket a vásárlókra hárítani. Olaszországban és Franciaországban az első vállalatok ennek következtében le is állították a termelést, és Németországban is csupán idő kérdése.

Mindez a abroncsok árának emelkedését, illetve az elérhető terméke számát is befolyásolhatja, ami nemcsak az új autókat érinti, de azokat is, akik már meglévő autójukra vennének gumit.