Az Istituto Europeo di Design (IED), vagyis az Európai Tervezőiskola az Alpine-nal folytatott együttműködése keretében megalkotta a márka jövőbeni, 2035-ös hiperautóját. A hidrogénhajtású modell az A4810 nevet kapta, mégpedig az olasz-francia határon fekvő, 4810 méter magas Mont Blanc után, utalva az olaszországi létesítmény és a franciák közötti kapcsolatra.
Az A4810-et az Alpine tervezőstúdiójában álmodhatta meg, követve a gyártó által szabott szempontokat. A hiperautót 5091 mm hosszúra, 2010 mm szélesre és mindössze 1055 mm magasra tervezték, míg a tengelytávja 2717 mm-es.
A zömök kerekeknek köszönhetően az első és a hátsó sárvédő is kilóg a karosszéria vonalából, amit nem mellesleg hatalmas szívónyílások és aerodinamikus nyílások tarkítanak. Ezzel a cél az volt, hogy „vizuálisan könnyebbé tegyék” az autót, így az aerodinamikáját részben a Forma-1 ihlette.
Hátul a többnyire üreges, függőlegesen elhelyezett és üvegdarabokkal díszített hátsó lámpákkal, a két magasra helyezett kipufogóval pedig azt akarják sugallni, hogy az A4810-et hidrogénüzemű belső égésű motorral álmodtak meg, és ez jobban megfelel egy hiperautónak, mint a hidrogén üzemanyagcellák.
Egy nagyteljesítményű járművet akartak tervezni a kezdeményezés keretében, ami a sebesség és a gyorsulás mellett a környezeti teljesítményben mutatkozik meg. Ennek megfelelően a hidrogénmotort a Renault-csoport jövőbeni stratégiájával összhangban alakították ki, számszerű adatokat azonban nem közöltek arról, hogy mire képes.
A hiperautó 28 hallgató diplomamunkájának eredménye az IED torinói közlekedéstervezési mesterképzés 2020/2021-es évfolyamán. Tehát az A4810 tanulmányautó marad, ám Raphael Linari, az Alpine vezető tervezője azt mondta, a futurisztikus járgány csomagolás, arányok, valamint formaterv tekintetében új perspektívákat nyit meg a márka előtt.
Nézd meg videón is az új Alpine-tanulmányautót:
Ami a sorozatgyártásra vonatkozó terveket illeti, az Alpine 2026-tól tervez átállni teljes mértékben elektromos autók gyártására. Hamarosan megjelenik a márka kínálatában a Renault 5 alapjaira helyezett A5, a GT X-Over, valamint a már bemutatott A110 elektromos változata.