Konkrét információk nélkül tette közzé a háromajtós MINI-alapmodell következő generációjának prototípusát ábrázoló fényképeket a gyártó. Az egyetlen adat, amit elárultak, hogy az autó kizárólag villanymotorral lesz megvásárolható. Emellett persze az is nyilvánvaló, hogy nem változtatnak a márka feltámasztásakor megrajzolt forma koncepcióján.
Annyit azért mégis lehet tudni, hogy várhatóan két kapacitás- és teljesítményszinten lesz megvásárolható a MINI. A jelenlegi alapmodellnél rövidebb, ugyanakkor hosszabb tengelytávon nyugvó modell alapverziója motorikusan többé-kevésbé ugyanazt tudja majd, mint a mostani MINI Electric (184 LE), viszont hatótávolsága annak 253 kilométeres elméleti értéke helyett elérheti a 300 kilométert, köszönhetően a 32,6 helyett mintegy 40 kWh-s akkumulátorcsomagnak. Az erősebb verziótól 220 lóerő körüli teljesítményre, illetve 400 kilométer körüli hatótávolságra számítunk.
Az elektromos MINI minden jel szerint Kínában fog készülni. Ugyanakkor az ötajtós megmarad a gyökereknél: egyrészt Angliában gyártják, másrészt benzinmotorral is megvásárolható lesz.