Junior GT, Veloce Ti, GTA: az Alfa Romeo szorgalmasan készíti el zászlóshajóinak, a Giulia szedánnak és a Stelvio szabadidőjárműnek a sportosabbnál sportosabb csúcskiviteleit.

Most egy újabb leg-leg-leg modellváltozat került terítékre: az Estrema, amely a gyár ígérete szerint a műszaki igényesség és a menetdinamika abszolút csúcsát testesíti meg, a Quadrifoglio szellemiségét egy hétköznapi járműbe ültetve át.

Újabb sportos különkiadással erősít az Alfa Romeo 1

Már az Alfa Romeo F1 Team ORLEN központjában tartott világpremier is arra utal, hogy a fejlesztés során a létező legfejlettebb autóipari technológiákat és motorsport-kompetenciákat vetették be.

Az Európa-szerte áprilistól rendelhető Stelvio és Giulia Estrema esetében egyaránt alapfelszerelés az aktív felfüggesztés és a mechanikus működésű, részlegesen önzáró differenciálmű. A menetkész tömeget szénszálas kompozit alkatrészek alkalmazásával csökkentették; ugyanezek az elemek egyben az esztétikai élményt is javítják.

Újabb sportos különkiadással erősít az Alfa Romeo 29

Az Estrema modellváltozatot azt követően vezeti be az Alfa Romeo, hogy meghirdette csontvázig leegyszerűsített felszereltségi csomagjait: ezek szerint mindössze kétféle szinten, Super és Ti kivitelben lehet mostantól vásárolni felső kategóriás autóit, és mindegyikhez egy-egy opciós csomag – Sprint, illetve Veloce – társítható. Ezt bonyolítja most meg az Estrema, amelyet kifejezetten a vegytiszta vezetési élményt kereső, igényes autósoknak szán az Alfa Romeo.

Újabb sportos különkiadással erősít az Alfa Romeo 30

Az utastérben szénszálas betétek és Alcantara üléskárpitozás teremt motorsporthangulatot. A műszerfalat, az üléseket, a kormánykereket és a váltókart piros öltések díszítik.

Aki a Quadrifoglio modellek emlegetése nyomán arra számított, hogy az Estrema verziók megkapják a 2,9 literes V6-os turbómotort, csalódni fognak: csak a kétliteres, 280 lóerős benzinmotor és a 2,2 literes, 210 lóerős dízel választható. Mivel a motorhang így nem tölt be szórakoztatóipari szerepet, 14 hangszórós Harman Kardon hifi is jár az autóhoz. Alapfelszerelés az összkerékhajtás, a váltó nyolcfokozatú automata, természetesen.

Újabb sportos különkiadással erősít az Alfa Romeo 31

Ha videón is megnéznéd az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Estrema modelleket, kattints ide!