Miután távozott a Jaguar dizájnrészlegének éléről, Ian Callum független ügynöksége élén éli ki kreatív késztetéseit. Ebben a minőségében vetette papírra az első magyar hipersportkocsi, a Kincsem vonalait, most pedig a közel-keleti és észak-afrikai térségben beinduló Barq mobilitási szolgáltató számára készített el egy nagyon is izgalmas elektromos robogót.
Az 5,6 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor akár 150 kilométeres hatótávolságot engedélyez, töltéshez pedig kiszerelhető, így egy tartalék akku behelyezése után azonnal dolgozhat tovább a futár. A villanymotor 7 kW-os (9,5 LE) teljesítménye 97 km/óra végsebességet tesz lehetővé, ami megfelel a térségben lévő nagyvárosok sajátos struktúrájának. A szerkezetet műszakilag hátrameneti fokozat egészíti ki, a vezető többféle üzemmód (takarékos, városi, sportos) közül választhat.
A kezelőfelület a kor szellemének megfelelő, 8 colos érintőképernyő (valójában egy leszerelhető, ütésálló Samsung tablet), a 13 és 14 colos kerekek révén a jármű nemcsak aszfalton, de földúton is magabiztosan használható, a defekt kockázatát tömlőmentes abroncsok minimalizálják.
A tervezők külön figyelmet fordítottak a térségben uralkodó, általánosan magas környezeti hőmérsékletre. A hátsó, 79 literes, polcokkal tagolható tárolórekesz vastag szigetelést és beépített hőmérőt kapott, de a motoron található egy 9 literes hűtött rekesz, valamint egy ötliteres tárolóhely: ezekben a pilóta személyes tárgyait, illetve a folyamatos folyadékpótláshoz elengedhetetlen vizespalackokat helyezheti el. Az akkumulátor és a villanymotor extra hűtőrendszert kapott, az ergonomikus kialakítású nyerget pedig olyan speciális anyaggal kárpitozták, amely huzamos használat során sem melegszik át. A használhatóságot LED-es nappali világítás, valamint fedélzeti USB-töltőaljzat javítja tovább.
Az elsődleges szállítódobozban elhelyezett rakomány biztonságáról elektronikus vezérlésű zárszerkezet gondoskodik. A doboz minden nyitását és zárását naplózza a fedélzeti rendszer, így könnyebben nyomon követhetők az esetleg eltűnő csomagok – illetve elejét lehet venni a lopásoknak.
A Barq Rena Max gyártása az év vége felé megkezdődik, a szolgáltató reményei szerint 2025-re mintegy 50 ezer robogót állíthatnak üzembe a térségben. Ezeket havidíj ellenében használhatják a futárok, illetve futárcégek; a gyártó beszámolója szerint máris komoly érdeklődés mutatkozik az elektromos jármű iránt.