A messzi északon, mínusz harmincfokos fagyban, akár 20 fokos emelkedőkön, változó tapadási együtthatójú felületeken teszteli új típusának terepképességeit, innovatív technológiáit, valamint hőkomfortját a Mercedes.
Az új generációs GLC (X254) komoly tudást vonultat fel: többek között légrugózással és összkerékkormányzással szerelik fel. A jelenleg kapható GLC (X253) is kínált villamosított hajtásláncokat, utódja azonban messze túlhaladja ezen a téren.
Egyébként egyetlen olyan motorja sem lesz a GLC-nek, amely ne kapna elektromos komponenst: a 2,0 literes benzinmotort és a szintén kétliteres dízelt egyaránt 48 V-os mild hibrid rendszer teszi takarékosabbá. Az előbbi akár 258, az utóbbi akár 265 lóerős kivitelben is elérhető lesz, a nyomatéki értékek 400, illetve 550 Nm-nél csúcsosodnak.
Ugyanezekre a blokkokra épül a kétféle benzines és egy dízel plug-in hibrid, amelyek a kilencfokozatú, automata sebességváltóba integrált 136 lóerős, 440 Nm-es villanymotorral dolgoznak. Ezek a hajtásláncok „jóval több mint 100 kilométeres” elektromos hatótávolságot kínálnak majd, és akár terepen is képesek lesznek elektromos üzemben közlekedni. Emellett arra is ígéretet tett a gyár, hogy az új GLC lesz a Mercedes legdinamikusabb szabadidőjárműve – hogy ezalatt pontosan mit értenek, az őszre várható premier környékén bizonyára kiderül.
Magától értetődő, hogy az új modell a legmodernebb vezetőtámogató funkciókat vonultatja fel. Az adaptív tempomat például nemcsak a mozgó, hanem az álló járműveket is észleli, méghozzá a korábbi 60 helyett immár 100 km/óránál.
Az aktív sávtartó rendszer 210 km/óráig működik, újdonság a 360 fokos kameraalapú sávfelismerés, az automatikus félrehúzódás, ha megkülönböztető jelzéssel közeledik egy gépkocsi, a gépkocsit a sáv középvonalában tartó rendszer pedig hatékonyabban dolgozik majd kanyarban, illetve nagy sebességnél is.
A jelzőtábla-felismerő rendszer az ideiglenes, illetve kivetített/digitális táblákat is felismeri, tudja értelmezni a kiegészítő jelzéseket (pl. vizes aszfalt esetén), és figyelmeztet, ha STOP-jelzésnél vagy piros lámpánál nem állunk meg.
A parkolórendszert továbbfejlesztették, gyorsabban és természetesebben dolgozik, a 4,5 fokban elfordítható hátsó kerekek pedig még jobb manőverezőképességet eredményeznek. Ha vontatmánnyal tolatnánk, azt akár 90 fokos kanyarodással kombinálva is képes támogatni az autó.
Újak lesznek a kezelőszervek is, a háromküllős kormányon érintésérzékeny kapcsolók kapnak helyet. A vezető előtt 12,3, középen 11,9 colos kijelzőt találunk. A második generációs infotainment rendszer a hangfelismerést és okos eszközök vezérlését is tudja majd, kap egy egyedi offroad menüt, valamint lesz kiterjesztett valóságú funkciója is, amely például rávetíti a házszámokat a környező épületekre, vagy megjeleníti a jelzőlámpákat. Ehhez kapcsolódik a már említett 360 fokos panorámakamera átlátszó motorházfedél-funkciója, amivel az első tengely előtti útfelületet (vagy terepszakaszt) vehetjük szemügyre.
Lesznek speciális komfortfunkciók, amelyek automatikusan állítják az ülések pozícióját, hogy ne gémberedjünk el; és lesz ábrakivetítésre alkalmas digitális fényszóró is.