Összesen 2,5 millió kilométeres tesztprogramot írt elő a Spectre elektromos kupé fejlesztésére a Rolls-Royce. Ez 400 évnyi használatnak felel meg, és mivel a program első negyedét most zárták le, elmondhatjuk, hogy a prototípus átesett első 100 évén.

100 éven át használták ezt az autót 1

Ez persze képletesen értendő, hiszen a mérnökök különböző módszerekkel hatványozták a prototípusok igénybevételét. Az észak-európai tél mínusz 25-26 fokos hidegére például még ráerősítettek, így mínusz 40 fokban kellett vizsgáznia a Spectre-nek.

A közvélekedéssel ellentétben ilyenkor nemcsak az akkumulátor kapacitásvesztését és a villanymotor működőképességét ellenőrzik, hanem azt is, hogy a dermesztő fagyban elveszítik-e rugalmasságukat, hatékonyságukat a tömítő-, szigetelő-, csillapítóanyagok.

100 éven át használták ezt az autót 29

A Rolls-Royce harmadik generációs hajtásláncként emlegeti az új elektromos architektúrát. Az új modell nemcsak tiszta üzemű lesz, de minden eddiginél intentívebb adatforgalom is kíséri majd működését. Míg a Phantom 456 elsődleges és 647 másodlagos elektronikus funkcióval bír, a Spectre esetében ezer, illetve 25 ezer funkcióról lesz szó. Ezeket egy decentralizált hálózat szolgálja ki, nem lesz tehát egyetlen központi processzoregység az autóban. Az elektromos kábelek hossza a jelenlegi kettőről 7 kilométerre nő.

100 éven át használták ezt az autót 30

Az autó formavilágának kialakításakor tudatosan törekedtek arra, hogy a 2016-ban nyugdíjazott Phantom Coupéval vállaljon közösséget az autó; ezért is kapja meg annak osztott fényszóróit. Habár pontos méreteket nem árul el a Rolls-Royce, a kerekek hatalmas, 23 colos darabok lesznek (a márka 1926 óta nem szerelt ekkora kerekeket kupé modellre), ennek fényében, az arányok ismeretében annyit mindenképpen kijelenthetünk, hogy gigantikus lesz az autó. Kiemelkedően kedvezőnek tekinthető a 0,26-os közegellenállási együttható is.

100 éven át használták ezt az autót 31

Az alumínium térvázra épülő Rolls-Royce Spectre mechanikusan nem akármilyen szerkezet lesz. Az akkumulátor például nemcsak teherviselő elemként szolgál, hanem zajcsillapítóként is – a maga 700 kilogrammos tömegével ez az autóipar legsúlyosabb zajzáró eleme.