Ha nagyon leegyszerűsítenénk a dolgot, azt mondhatnánk, a Toyota sportrészlege, a Gazoo Racing a GR Yarisnál bevált receptet és komponenseket a frissen bemutatott GR Corollában is alkalmazta.

Visszahozza a 90-es éveket a brutális sport-Corolla 1

Valójában nem is járunk messze az igazságtól, hiszen a hajtáslánc például ugyanaz – stimmel a háromhengeres, 1,6 literes turbómotor, a hatfokozatú, kézi sebességváltó és a variálható nyomatékelosztású összkerékhajtás. Csakhogy a GR Corolla új kipufogórendszert kapott, ami 261-ről 304 lóerőre emelte a csúcsteljesítményt, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 360 helyett 370 Nm lett. A teljesítménynövelés kulcsa az átdolgozott kipufogórendszer, amely három hangtompítót, és ennek megfelelően három végcsövet kapott.

Visszahozza a 90-es éveket a brutális sport-Corolla 79

Ugyanakkor komoly eltérések is vannak a GR Yaris és a GR Corolla koncepciója között. Míg az előbbi vadonatúj konstrukció, ami csak egy-két karosszériaelemben azonos az alapmodellel, a Corolla sportverziója a széria vázszerkezetet alkalmazza, csak épp nagyon megerősített kivitelben. Rengeteg strukturális ragasztót alkalmaztak, a padlólemezen és a hátsó kerékdoboknál merevítéseket építettek be, a tetőlemezt pedig préselt (tehát nem laminált) szénszálas kompozitpanelre cserélték. Ezzel a tömegközéppont is lejjebb került.

Visszahozza a 90-es éveket a brutális sport-Corolla 80

A futómű elöl a szériakivitelű Corollából ismert MacPherson rugós tag, feljavított komponensekkel; hátra kettős keresztlengőkaros felfüggesztés került. A nyomtávot megnövelték, elöl 6, hátul 8,5 centiméterrel, a kézifék pedig mechanikus, így kanyarban tetszés szerint stabilan fordul vagy szélesen driftel majd az autó. A 18 colos kerekre sportabroncsokat szerelnek a gyárban, a fékek a szokásos úszódugattyús helyett fix nyergekkel operálnak. Mindkét hajtott tengelyen Torsen rendszerű önzáró differenciálmű segíti a kanyarvételt. Menetdinamikai adatok még nincsenek, de a nem egészen 1,5 tonnás menetkész tömeg alapján inkább kezes és fürge, mint szélvészgyors autóra számítunk.

Visszahozza a 90-es éveket a brutális sport-Corolla 81

Különleges az aerodinamikai csomag: a motorházfedélre és az első kerékdobokra légkivezető nyílások kerültek, a tető kilépőélénél hatalmas légterelő növeli a leszorítóerőt. Egyes piacokon lesz egyébként egy alapverzió is, amely ezeket nem kapja meg, és teteje is normál acéllemezből készül (a Galériában a piros autó ezt ábrázolja).

Az utastérben minden hangulati elem a helyén van, a díszítő öltésekkel varrott műszerfaltól, kormánytól és ülésektől kezdve a fejtámaszok GR-hímzésén át a sebességváltó gombjáig, amit maga Morizo (azaz Akio Toyota-cégelnök) dedikált: szokása szerint tesztpilótaként vett részt a fejlesztésben.

Visszahozza a 90-es éveket a brutális sport-Corolla 82

A műszeregység teljességgel egyedi, bár állítólag mostantól ilyen kerül minden GR modellbe: a 12,3 colos digitális kijelzőn mintha szándékosak volnának az old school grafikák: a fordulatszámmérő egy színes sáv, a sebességet apró számjegyek jelzik. Nagy, analóg rajzolatú kijelzőt kapott ellenben a turbónyomás-mérő, amivel átellenben a hossz- és keresztirányú gyorsulás mértékét jeleníti meg az autó.

Japánban és Észak-Amerikában az év második felében jelenik meg a GR Corolla, az európai értékesítés részletei ugyanúgy nem ismertek még, mint az árak.

Visszahozza a 90-es éveket a brutális sport-Corolla 83

Ha videón is megnéznéd a GR Corollát, kattints ide!