Japánban jó tízéves hagyománya van annak, hogy a villanyautók ne csak felvenni, de leadni is tudjanak elektromos áramot, így alkalmasak legyenek például háztartások energiaellátására vészhelyzetben. Ma nem nevezheti magát progresszív villanyautó-gyártónak, aki nem támogatja ezt a funkciót, és a Hyundai Ioniq 5 a kezdetektől alkalmas a kétirányú energiaátvitelre, amennyiben külső fogyasztókat vagy akár másik villanyautót is tölthetünk róla.
Most azonban valami újat próbál ki a cég: nem egyedi háztartásokat, hanem komplett lakónegyedeket kapcsolna rá az Ioniq 5-ösre, pontosabban sok-sok Ioniq 5-ösre. A hollandiai Utrecht városában beindított kísérleti projektben 25 villanyautót bocsátanak új lakóparkok lakosainak a rendelkezésére. Azt vizsgálják, hogy a töltőre csatlakoztatott Ioniq 5-ösökkel milyen mértékben tehermentesíthető csúcsidőben a hálózat, illetve elérhető-e emissziócsökkentés azáltal, hogy a fenntartható energiával feltöltött autókról biztosítják egy nagyobb épület energiaellátását.
Hasonló projekt indult útjára Németországban is: Berlinben azonban nem lakóházakat, hanem irodaépületeket kötnek hálózatba egy kifejezetten erre a célra rendelkezésre bocsátott villanyautó-flottával.