Hamarosan személyesen is találkozunk a ráncfelvarrásra küldött Škoda Karoq-kal, de a részletes ismertetésig lássuk nagy vonalakban, mi minden változott.
A 2017-ben bevezetett Škoda Karoq a mai napig több mint félmillió példányban talált gazdára, 2021-ben a márka harmadik legkeresettebb típusa volt az Octavia és a Kamiq mögött.
A modellciklus félidejében aktuális ráncfelvarrás során ezért nem spóroltak az igényes megoldásokkal, amelyekkel még tovább emelhették a típus rangját, és ezáltal vonzerejét.
Szélesebb lett és hatszögletű formát öltött a hűtőmaszk, újak az első és hátsó kötények, a LED-es lámpatestek elöl és hátul egyaránt keskenyebbek, határozottabb rajzúak. A nappali világítást két részre osztották, de ennél fontosabb, hogy mostantól akár mátrix-LED fényszórók is rendelhetők.
A Karoq áramvonalasabb, mint valaha: új, aerodinamikailag optimalizált betéteket illesztettek a keréktárcsákba, a hátsó légterelőt meghosszabbították, a hátsó ablakokra oldalsó szárnyacskákat szereltek, valamint leburkolták az alvázat. A közegellenállási együttható immár csupán 0,30, a fogyasztás átlagosan 9%-kal csökkent.
Kibővítették a vezetőtámogató, illetve aktív és passzív biztonsági rendszerek kínálatát is.
Az utastérben új díszítőelemeket találunk, az üléshuzat újrahasznosított, fenntartható anyagból készül. A LED-es hangulatvilágítás immár a hátsó ajtókárpitot is beragyogja, az első ülés elektromos állítást és memóriafunkciót kaphat.
Motorból ötféle (két dízel és három benzines) áll rendelkezésre, 110 és 190 lóerős között. A 190 lóerős 2.0 TDI kizárólag a Sportline kivitelhez rendelhető, és alapfelszerelésként kínálja az összkerékhajtást.
Alább rövid videón is megtekintheted a megújult Škoda Karoq-ot – ha nem indul magától a film, kattints a képre!