A Honda 1962 óta használja amolyan házi tesztpályaként a technikás suzukai versenypályát. Az 5,8 km-es körre most ráengedték a fejlesztése utolsó szakaszában járó Civic Type R-t, amely 2 perc 23,120 másodperc alatt teljesítette a távot.
Ez egyrészt új rekord az elsőkerék-hajtású személyautók mezőnyében. Az eddigi rekordot az elődmodell tartotta, miután 2020 februárjában 2 perc 23,993 másodperces időt futott itt. Az újonc tehát nem egészen egy másodperccel gyorsabb, de ami gyorsabb, az gyorsabb.
Másrészt viszont azt is érdemes megnézni, hogy ezzel az eredményével hol helyezkedik el a sportautók mezőnyében az új Civic Type R. A fastestlaps.com weboldal nyilván tartja az eddigi próbálkozásokat, és a Honda ideje jobb például, mint a 2010-ben bevezetett, 450 lóerős Porsche 911 GT3 RS-é (2:23,04), és csak egy hajszálnyival gyengébb, mint az 550 lóerős Nissan GT-R (R35 széria) 2 perc 18,36 másodperces ideje.
De ott van az ikonikus Ferrari F40, amely 1987-ben nem csak 478 lóerős 2.9 V8-as motorjával nyűgözte le a világot, hanem extrém formatervével is, és 1,3 tonna alatti menetkész tömege ellenére 2 perc 25,26 másodpercre volt szüksége Suzuka teljesítéséhez.
Nincs persze ebben semmi különleges, a modern futóművek, és még inkább az elektronikus tapadásszabályozás csodákat tesznek. Ettől még persze jól hangzik, hogy a hamarosan színre lépő Honda Civic Type R gyorsabb a Ferrari F40-esnél, az eredeti Honda NSX összes kivitelénél (ezek közül a leggyorsabb 2:32,54-et futott), de a Lamborghini Diablo SV-nél (2:32,98) is.
Alább videófelvételen tekintheted meg az új körrekordot. Ha nem indul el magától a film, kattints a képre!