A legelső Smart teljes hossza 2,5 méter volt, és még a második modell sem lépte túl a 2,7 métert. Ehhez képest a 2019 óta a német Daimler és a kínai Geely vegyesvállalataként működő márka első új generációs típusának, a Smart #1-nek nem a teljes karosszériahossza, hanem csupán tengelytávja 2,75 méter – ehhez nincs mit hozzáfűzni, az új cég csupán nevében és emblémájában vállal közösséget a régi márkával.
A Smart #1 persze négyajtós, így tisztességesebb vállalás a Smart Forfourral összemérni: a kifutó modell 249 centiméteres tengelytávval társított 350 centiméteres teljes karosszériahosszt, ehhez képest viszont a Smart #1 nem 26, hanem 77 centiméterrel lett hosszabb. Ennek a bővülésnek jelentős részét az orr megnyújtására fordították a tervezők, így a Smart #1 sokkal inkább konvencionális arányokkal bír, mint tömpe orrú elődje.
Az autó tisztán elektromos hajtást kap, bevezetéskor egyetlen konfigurációban. A 200kW-os (272 LE) csúcsteljesítmény és a 343 Nm legnagyobb forgatónyomaték még akkor is bőségesen elegendőnek tűnik, ha tudjuk, a városi autó tömege meghaladja az 1,8 tonnát – összehasonlításként, a Smart Forfour benzinmotorral alig több mint fele ennyit nyomott, és elektromos kivitele is csupán 1,2 tonna volt.
Nem kell azonban ezen csodálkozni, hiszen míg az elektromos előd maximum 110 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel, az újonc akár 440-et is elmegy, köszönhetően 66 kWh kapacitású akkumulátor-csomagjának. Ez utóbbi egyenáramról akár 150 kW-tal, váltóáramról legfeljebb 22 kW-tal tölthető – előbbivel 30 percet, utóbbival 3 órát vesz igénybe a 80%-os töltöttség elérése.
A végsebesség 180 km/óra, a legnagyobb hasznos terhelhetőség 450 kg. Ami a csomagok szállítását illeti, az orrban 15 literes üregecskét találunk, az elsődleges csomagtartó pedig az állítható háttámla-szögű, hosszában tologatható hátsó ülések pozíciójától függően 273-411 literes. A padló teljesen sík, hátul is találunk szellőzőnyílásokat és pohártartókat, az oldalablakok keret nélküliek – akad tehát bőven prémium részlet.
A Lotus Eletre sportterepjáróval és a Zeekr 001 kombival közös padlólemezre épülő Smart #1 nem csak több helyet kínál utasainak, mint közvetlen elődje, de a digitális tartalmak dolgában is előrébb jár. Van benne például mesterséges intelligenciára épülő fedélzeti asszisztens, az autó képes a felhőre csatlakozni, és fejlett kiberbiztonsági megoldások védik a hekkerektől. A szoftverfrissítések vezeték nélkül, mobil adatforgalmon keresztül zajlanak.
Az autót nyitni és indítani okostelefonnal lehet, ami eleve ideálissá teszi járműmegosztó szolgáltatásokra. A vezető ultra széles formátumú, 9,2 colos digitális műszeregységen és 10 colos head-up kijelzőn keresztül felügyelheti a jármű működését, a központi érintőképernyő 12,8 colos, és az összes elsődleges funkció innen vezérelhető, a középkonzolon nincsenek hagyományos kapcsolók, gombok és tárcsák – illetve egy sor fedeles tárolórekesztől eltekintve semmi sincs.
Kattints ide, ha rövid videókon is megnéznéd a Smart #1-est