A Jeep immár elmaradhatatlan szokása, hogy Húsvét környékén egy sor látványos tanulmányautóval köszönti a tavaszt, no meg az ilyenkor szervezett félhivatalos észak-amerikai márkatalálkozót. Ezeket a koncepciójárműveket idén külön-külön cikkekben mutatjuk be; ez a sorozat első tagja.
4,2 literes szabványos átlagfogyasztást és 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot ígér a Jeep Grand Cherokee 4xe, amelynek érkezését már tavaly ősszel beharangozta a márka. A kedvcsinálásból azonban soha nem lehet elég, ezért a Jeep most egy látványos tanulmányautóval kéri ügyfelei türelmét a szériamodell érkezéséig.
A Jeep Grand Cherokee 4xe Trailhawk koncepciójármű hajtáslánca megegyezik a leendő szériamodellével. A 400V-os akkumulátorcsomag, a 2,0 literes turbómotor, a két darab villanymotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó mellett az összkerékhajtás, a magasságszabályozós légrugózás és a deaktiválható kanyarstabilizátor is a szériamodellből érkezik.
Ami egyedi, az például a különleges kék fényezés, a szintén kék PHEV-specifikus vonószemek, valamint a matt fekete/kék motorházfedél-matricázás. A tetőcsomagtatót integrált lekötőszemek teszik praktikusabbá, tetőlemez és az oldalfalat speciális bevonat, illetve matricázás óvja a sérülésektől. Speciális keretbe foglalták a négy LED-elemből álló ködfényszórókat, a küszöb épségére masszív rúd vigyáz. Az egyedi 20 colos keréktárcsákra BFG terepabroncsok kerültek, a kerékíveket kiszélesítették.