Egy évvel ezelőtt mutatta be az új generációs Pathfindert a Nissan, most pedig elkészítette a típus offroadcentrikus átiratát.
A Pathfinder Rock Creek kizárólag összkerékhajtással lesz kapható, futóművét 16 mm-rel megemelték, és áthangolták a csillapítását. A 18 colos keréktárcsák kamu beadlock kialakítást kaptak (azaz úgy néznek ki, mintha csavarral lehetne rögzíteni rajtuk az abroncsot, hogy a terepen gyakran alkalmazott extrém kis nyomáson se forduljon le), az abroncsok viszont valódi durva mintázatú, vegyes használatú darabok.
A tetőn robusztus csőszerkezetű csomagtartót helyeztek el, 100 kg dinamikus terhelhetőséggel.
Egyedi az orrkialakítás, az ismert V-motívumba méhsejt mintázatú rácsot illesztettek, a lökhárító is teljesen új (benne LED-es ködlámpákkal), a karosszériát Rock Creek-emblémák díszítik.
Az utastérben műbőr/szövet kárpitozású üléseket találunk, hímzett Rock Creek felirattal. Narancssárga kontrasztos öltések díszítik az üléseket, a kormánykereket, a műszerfalat, a középkonzolt és az ajtópaneleket. A második sorban alapértelmezésben két különálló ülést kínál a Rock Creek modell.
Végezetül alapfelszerelés a panoráma-monitorrendszer, amely külön terepüzemmódot kapott. Szintén nem kell felárat fizetni a vonóhorogért és kábelezésért (a modell 2670 kg-ot tud vontatni).
A 2.5 V6-os motor teljesítményét (288-ról 299 lóerőre) és forgatónyomatékát (351 helyett 366 Nm) is megnövelték, bár ez a fejlesztés valószínűleg nem csak a Rock Creek kivitelt érinti, hanem az összes 2023-as modellévi kivitelen megjelenik majd.