Hiába jár kilencedik évében a Lamborghini Huracán, még mindig talál a konstrukcióban kiaknázásra méltó tartalékokat a gyártó. A modell legújabb változata a puritanizmus és a kifinomultság sajátos kombinációját nyújtja: a Huracán Tecnica egy 640 lóerős, hátsókerék-hajtású és -kormányzású, optimalizált aerodinamikájú kupé.
A motor a versenyorientált Huracán STO-ból érkezett, 640 lóerőhöz 565 Nm nyomatéki csúcsot társít, viszont ezt az elementáris erőt nem négy keréken át viszi az aszfaltra. A Tecnica ugyanis hátsókerék-hajtású, mint a 610 lóerős Huracán EVO RWD, viszont az extra teljesítménynek köszönhetően annál egy tizedmásodperccel fürgébben, 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 200-ra 9,1 másodpercig tart eljutni, a végsebesség 325 km/óra.
Ebben kulcsszerep jut az áthangolt LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) rendszernek, valamint a 10 kilóval kisebb, 1379 kilogrammos menetkész tömegnek. A vezető három markánsan eltérő üzemmód (utcai, sport, verseny) közül választhat, amelyek a hátsó kerekek kormányzásának módját, a nyomatékvektor-szabályozás mértékét, valamint a hajtáslánc és az ESP vezérlését egyaránt befolyásolják.
Új a fékhűtőrendszer, a karbon-kerámia fékrendszer körüli, minél hatékonyabb légcseréről egyedi tervezésű légterelők és csatornák gondoskodnak. Ezek az elemek is részét képezik annak az innovatív aerodinamikai csomagnak, amelynek jóvoltából többek között most első ízben kapott légfüggönyt a Huracán, új az első lökhárító és annak alsó spoilere.
A Huracán Tecnica 61 mm-rel hosszabb a Huracán EVO-nál, de szélessége és magassága azonos. Oldalt az orrnál megjelenő Y motívum fut végig, majd hátul új, függőleges szélvédőt, módosított, szénszálas motorházfedelet és új lökhárítót találunk; a fényezett diffúzor sajátos stíluselem, ahogy a hatszögletű kipufogóvégcsövek is.
A fix hátsó légterelő fontos szerepet játszik abban, hogy a Tecnica 35%-tal nagyobb erővel préseli magát az aszfalthoz, mint a Huracán EVO RWD, ugyanakkor légellenállása csökkent, méghozzá 20 százalékkal. A 20 colos keréktárcsákat a Lamborghini Vision GT ihlette.
A tömegcsökkentés olyan opciókkal fokozható, mint a könnyített szerkezetű ajtók vagy a titán kerékcsavarok; ugyanakkor rendelhető többpontos versenyöv is, ha valaki nem közúton használná az autót.
A Tecnica egyedi kezelőfelületet kapott, a műszeregység visszafogottabb színvilággal segíti a leolvashatóságot, a középkonzoli multimédiás képernyőről leolvasható az LVDI rendszer pillanatnyi működése, valamint egy sor online telemetriai érték, amelyek az online kapcsolat jóvoltából természetesen okostelefonon is megjeleníthetők.
Az alábbi videóból kiderül, a Lamborghini szerint ki a Huracán Tecnica tipikus vásárlója. Ha nem indul el automatikusan, kattints a képre!