Tíz évvel ezelőtt biztosak lehettünk volna abban, hogy a Genesis – a Hyundai prémium almárkája – nemcsak ujjgyakorlatnak szán egy izgalmas kombikupét, hanem akár meg is építi azt. Ma, amikor az új autók piacának több mint a felét szabadidőjárművek teszik ki, nem igazán van létjogosultsága egy hátratolt utasterű, hatalmas ablakfelületeket felvonultató, nagy csomagterű kétajtós luxusautónak.

Kombikupét villantott a Hyundai luxusmárkája 1

A Genesis le is hűt mindenféle reményt: egyértelműen kijelentik, hogy ez a koncepciójármű nem egy leendő szériamodell előtanulmánya. Annyi köze mégiscsak van a valósághoz, hogy a Genesis formanyelvében rejlő távlatokat igyekszik megragadni. A márkától mostanra megszokott, két vízszintes sávból álló lámpatest például az orr (és a far) teljes szélességében húzódik, sőt, ez a két fényvonal rajzolja ki a márka jellegzetes hűtőmaszkjának kontúrjait.

Érdekfeszítő, ahogy a tervezők ellenálltak a késztetésnek, és nem ék alakú karosszériát rajzoltak gran turismo modelljüknek; ugyanakkor az elliptikus rajzú far is feszes, klasszikus sportautós hangulatot kelt.

Kombikupét villantott a Hyundai luxusmárkája 15

Erősen emlékeztet az Aston Martinokra ez a far

A formatanulmány elnevezése egyébként különösen vicces, hiszen azt sejteti, hogy egy gyorsaságért felelős, képzeletbeli anyagból, a speediumból (magyarul mondjuk temponium) készült az autó.

A Genesis X Speedium Coupe természetesen tisztán elektromos, ami az eladhatóság másik fő pillérének számít manapság – ráadásul a jövő záloga is, hiszen 2030-tól kizárólag villanyautót szeretne forgalmazni a márka. Az autóba képzelt hajtásláncról nincsenek információink, ahogy a padlólemezről is csak sejtjük, hogy megegyezik a Hyundai Prophecy tanulmányautó (azaz a leendő Ioniq 6 szériamodell) műszaki alapjával.

Kombikupét villantott a Hyundai luxusmárkája 16