A legújabb technológiákat elhasználódott zajvédőfal-szakaszokon teszteli a Magyar Közút. A Fonocon alumínium zajvédő falrendszer az M0-s autóút M5-ös autópálya felé vezető oldalán a 7-es kilométerszelvényében, Diósdnál található hídszerkezeten kijelölt 45 oszlopközben valósult meg. Míg az úgynevezett XTR Akusztik-F Prizma zajárnyékoló falpanelt az M0-s autóút 73-as csomópontjának északi kihajtóágánál, Dunakeszinél alkalmazták a megrongálódott fafonatos panelek helyett.

Az alumínium zajvédőfal könnyebb, így egyszerűbben cserélhető és telepítése is olcsóbb a hagyományos elemekhez képest. Az alacsonyabb tömeg miatt különösen hidakon, felüljárókon jelenthet előnyt. A zajárnyékoló faltípus megfelel a magyar és nemzetközi akusztikai előírásoknak, anyagából fakadóan tartós, könnyen kezelhető és változatos formai kialakításokra alkalmas. Például íves falak, hajlított rendszerek, alagutak is kivitelezhetők ezekkel az elemekkel.

A szendvicspaneles lemezek rejtett kapcsolása biztosítja a bonthatatlan szerkezetet, mellyel garantált a lopásbiztonság, az esetlegesen sérült elemek speciális emelőfülekkel azonban könnyen kiemelhetők és cserélhetők. Az elemek továbbá színezhetők, nyomtatható mintával is elláthatók.

Az XTR Akusztik-F Prizma zajárnyékoló falpanel egy ferdesíkkal metszett hasábokkal tört felületű fabeton zajárnyékoló. Az osztott felület a zajt térben szórja, így a visszaverődés is alacsonyabb mértékű. A ferde síkkal metszett hasábok osztottabbá teszik az elemek felszínét, megnövelve hangelnyelő felület nagyságát, ezért a hanghullámok nagyobb felületen képesek a szerkezetbe hatolni. A szerkezetbe hatolt hanghullámok kioltódnak, ezért az elemeknek kiváló a hangelnyelési mutatója.

A gyakorlatban igazolt, nemzetgazdasági és szakmai szempontból egyaránt hasznos fejlesztések számára később megnyílhat az út a széleskörű elterjedés előtt.