Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az egyes visszahívásokban érintett típusokat, a problémás gyártási időszakot, valamint a hiba vázlatos leírását az alábbi (csak illusztrációként szolgáló) képek alatt találod meg. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Európai visszahívások 2022. 16. hét

Nagy bajt okozhat egy kis ragasztó 1

Cupra Ateca / Formentor / Leon
A visszahívásban érintett modellek gyártási dátuma: 2020.07. – 2022.03.
SEAT Tarraco
A visszahívásban érintett modellek gyártási dátuma: 2021.02-11.
A motorburkolat intenzív járműhasználat (pl. rossz útminőség vagy sportos vezetés) esetén leválhat a motorról, és a motortér forró elemeivel érintkezve tüzet okozhat.

Nagy bajt okozhat egy kis ragasztó 2

DS3 Crossback
Opel Mokka
A visszahívásban érintett modellek gyártási dátuma: 2021.11
Az első futómű rugóinak nem megfelelő elhelyezése a fényezés sérülését, korróziót, illetve idő előtti elhasználódást okozhat. Legrosszabb esetben a rugó eltörhet, a jármű kormányozhatatlanná válhat.

Nagy bajt okozhat egy kis ragasztó 3

EvoBus Citaro / Capacity
A visszahívásban érintett modellek gyártási dátuma: 2020.01.-2021.08.
Az elülső úticél-megjelenítő kijelzőről hibás ragasztóanyag alkalmazása miatt váratlanul leválhat az üvegburkolat, személyi sérülést vagy anyagi kárt okozva.

Nagy bajt okozhat egy kis ragasztó 4

Mercedes-Benz EQS
A visszahívásban érintett modellek gyártási dátuma: 2021.02-07.
A szélvédő és a panoráma-napfénytető közötti polikarbonát panel a nem megfelelő ragasztás miatt leválhat, és az útfelületre esve balesetet okozhat.

Nagy bajt okozhat egy kis ragasztó 5

Mercedes-Benz S-osztály
A visszahívásban érintett modellek gyártási dátuma: 2021.09. – 2022.01.
A hátsó tengely nem megfelelő hegesztése miatt a tengely elemei elválhatnak egymástól. Ennek hatására egyenetlen útfelületen haladva vagy vészfékezés során a jármű megcsúszhat, a fara kitörhet, ami irányíthatatlanná teheti a gépkocsit.